سرویس موسیقی هنرآنلاین: اجرای گروه ژاو به سرپرستی سیاوش کامکار سه‌شنبه ۲۸ بهمن در سئانس پایانی اولین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پخش شد.

قطعه «مرغ شبخوان» اولین قطعه‌ای بود که این گروه در سوگ استاد محمدرضا شجریان اجرا کردند. سپس در ادامه قطعه «گیسوان خاطره» تک‌نوازی سنتور شد تا نوبت به اجرای تصنیف‌های «عشق رویت» و «بسته دام» برسد. در انتهای این برنامه به‌عنوان حسن ختام، شاهد دونوازی سه‌تار و کمانچه و همچنین تصنیف «از عشق» این گروه موسیقی بودیم.

یکی از نکاتی که در این کنسرت به چشم می‌آمد توازنی بود که بین بخش آواز و ساز برقرار شده بود و اعضای گروه موسیقی ژاو تلاش کرده بودند تا هر قطعه‌ای که اجرا می‌کنند بیانگر تصویر شعر آن باشد.

اکثر قطعات اجرایی در این کنسرت به سبکِ نوعی از موسیقی ملی ایران تعلق داشت که در آن فقط از سازهای ایرانی با استفاده از تکنیک‌های رایج موسیقی کلاسیک غربی ازجمله هارمونی مناسب ملودی‌ها، فنون کنترپوانتیک و پلی‌فونیک ساخته شده‌اند.

سیاوش کامکار (سنتور)، نوید نوروزی (خواننده)، امیرناصر رنجبر (کمانچه)، پارسا شرافتی (کمانچه)، صابر محمدی (کمانچه آلتو)، سامرند فقیه زاده (ویولنسل)، شادی رحمانی (سنتور)، محمدجواد محمدشاهی و نیریز کامکار (تار)، مرتضی مؤمنیان (تنبک) و احسان امامی و امیررضا نصیری (عود) اعضای گروه موسیقی » ژاو» را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

امیرناصر رنجبر یکی از اعضای گروه ژاو درباره اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرای آفلاین ذاتاً می‌تواند چیز خوبی باشد و می‌تواند کنسرت باکیفیت‌تری باشد، به‌شرط این که با آرامش بیشتری برگزار شود. درهرصورت ما خوشحال هستیم که در این شرایط مشغول فعالیت هستیم.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است. هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.