سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین اجرا از اولین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در سه‌شنبه ۲۸ بهمن به اجرای دونوازی دو هنرمند از کشور اتریش اختصاص داشت که به‌صورت انحصاری برای جشنواره موسیقی فجر در کشور مبدأ ضبط شد.

نوازندگان این گروه، موسیقی متأثر از محله کولی‌نشینان برزیل را اجرا کردند.

نیکولا زاریچ نوازنده آکاردئون و فرانز اوبرتالر نوازنده کلارینت و ساکسیفون، اعضای این گروه دو نفره بودند که در شروع این کنسرت، قطعه‌های «آسیب» و «شیرینی نارگیل» از ساخته‌های جیکوب دو باندولیم یکی از آهنگسازان فقید برزیلی را اجرا کردند. سپس در ادامه قطعه «رؤیای بالکان» که از ساخته‌های خود نیکولا زاریچ است توسط این نوازنده اجرا شد.

در بخش دیگری از این کنسرت، نوبت به اجرای قطعات «کافه بوئمی»، «هم‌جوار»، «ویلا مادلنا» و «تابستان در هبارت» رسید که همگی آن‌ها ساخته فرانتز اوبرتالر بودند که به تنوع در آهنگسازی معروف است.

مهارت و ظرافت نوازندگی اوبرتالر و زاریچ یکی از نکاتی بود که در این کنسرت از هنرنمایی این دو نوازنده باتجربه موسیقی به چشم می‌آمد و برجسته بود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است. هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.