به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، علی بازگیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک و دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک اظهار کرد: ۶۵ اثر از ۱۵ استان کشور به دبیرخانه جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک ارسال و بررسی آثار توسط هیئت‌داوران انجام شد.

وی افزود: پس از بررسی داوران برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک، نمایشنامه «آذر اندوه‌بار اندیمشک» به‌عنوان نمایشنامه برگزیده انتخاب شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: هیئت‌داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی را به نمایشنامه «آذر اندوه‌بار اندیمشک» نوشته علی میرزا عبادی از تهران به‌عنوان کار برگزیده اول اهدا کردند.

وی افزود: نمایشنامه «مجلس محاکات جلیه» به نویسندگی نوید کریمی از شهرستان مشهد به‌عنوان اثر برگزیده دوم این جشنواره لوح تقدیر و هدیه نقدی را از سوی هیئت‌داوران به خود اختصاص داد.

بازگیر اضافه کرد: لوح تقدیر و هدیه نقدی برگزیده سوم این جشنواره به‌صورت مشترک به نمایشنامه‌های «همه سوزی» نوشته جواد صداقت از استان بوشهر و «میشو سوزوکی» نوشته اصغر گروسی از استان فارس و شهر شیراز تعلق گرفت.

بازگیر در ادامه افزود: هیئت‌داوران جایزه ویژه جشنواره را به نمایشنامه‌های «آوانتاژ» به نویسندگی کامران شهلایی از تهران و «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» به نویسندگی طیبه نیک آزاد و علی حیدری از منطقه آزاد اروند شهرستان آبادان اهدا کرد.

وی گفت: همچنین هیئت‌داوران جشنواره نمایشنامه‌های «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم آزادی از استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان یاسوج و «شریان» به نویسندگی مرضیه شریفی از استان اصفهان شهر اصفهان را شایسته تقدیر دانسته و از آنان تقدیر کرد.

بازگیر در ادامه افزود: شهرام کرمی، مهدی آشوغ و خانم لیلی عاج به‌عنوان هیئت‌داوران جشنواره کار بررسی آثار رسیده این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.

بازگیر اظهار کرد: آثار برگزیده نیز از سوی انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی به‌صورت کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک اظهار امیدواری کرد که دوره آینده این جشنواره و با بهبود شرایط با حضور هنرمندان و گروه‌های هنری سراسر کشور و همچنین علاقه‌مندان به تئاتر برگزار شود.