سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش «دقایقی از جنون» به نویسندگی، دراماتورژی و کارگردانی ایمان خرقانی و تهیه‌کنندگی مهدی رشیدی از ۲۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۷ در خانه نمایش شانو روی صحنه است.

بازیگران این نمایش فریماه قاسمی، کیمیا نصیری، محمد رضایی، مهدی رشیدی، صبا نیک‌خواه بهرامی، محمدحسن بورچی و ایمان خرقانی هستند.

ایمان خرقانی که پیش از این تجربه کارگردانی در شهرهای گیلان، بندرعباس و کردستان را داشته و اکنون نخستین بار است که نمایشی را در تهران به صحنه می‌آورد، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نمایش «دقایقی از جنون» گفت: این نمایشنامه برداشتی آزاد از متن «این تابستان فراموشت کردم» نوشته حمید پاک‌سرشت است. آقای پاک‌سرشت این اثر را سال گذشته به صحنه آورد و من نیز مشاور کار بودم. آن اثر را دراماتورژی کردم و اصلاحاتی در آن انجام دادم و اکنون آن را در تماشاخانه شانو روی صحنه آوردم.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: موضوع این نمایش درباره کارما و بازگشت نیکی و بدی به سوی انسان‌هاست همچنین خشونت علیه زنان و کودکان از مضامین اصلی این اثر است و پیام این نمایش این است که خشونت منجر به نابودی انسان‌ها خواهد شد. داستان این نمایش درباره یک قاچاقچی مافیاست که با یک ایرانی در اسپانیا همکاری دارد و این همکاری منجر به آسیب به زنان و کودکانی می‌شود و...

این کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: «دقایقی از جنون» یک نمایش رئال است که بر مبنای سرنوشت قهرمان و ضدقهرمان تراژیک می‌شود. فضای این نمایش براساس تئاتر شقاوت است و مخاطب نباید انتظار داشته باشد با یک نمایش آرام و بالانس روبرو شود. این نمایش موسیقی زنده با فضای راک دارد و فضای طراحی صحنه آن نیز رئال است و موقعیت یک کافه و تیمارستان در آن نشان داده می‌شود.

خرقانی ضمن اشاره به این که تمرینات نمایش شش ماه به طول انجامید و بارها نمایشنامه بازنویسی شد، درباره اجرا در این شرایط گفت: در پی شیوع ویروس کرونا تماشاخانه‌های بسیاری تعطیل شد و ما باید به خاطر داشته باشیم که پیش از این که کارگردان یا بازیگر هستیم، پرچم‌داران تئاتریم و سنگر اصلی ما این هنر است. هم‌اکنون ۱۵ تا ۲۰ نمایش روی صحنه است، برای این که تنها چراغ تئاتر روشن بماند. در این شرایط بسیاری از هنرمندان تئاتر خانه‌نشین شدند و بسیاری این فعالیت را کنار گذاشتند و شاید حرکت ما امیدی برای دیگران باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.