به گزارش هنرآنلاین، جعفر صیادی فیلمسازی که در نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی با انیمیشن «جادوی عشق» حضور دارد، در خصوص ایده این انیمیشن گفت: ایده این کار از زیست و پژوهش من در زمینه عشق و دیدن آثار مطرح جهان و با مدت‌زمان صد ثانیه ساخته شده است.

وی افزود: تکنیک انیمیشن «جادوی عشق» با استفاده از Object Animation است که بافت نوع جنس و بافت کاراکتر و فضا در روایت داستان بسیار حائز اهمیت است. استفاده از نورپردازی، نوع انتخاب دوربین و نرم‌افزار هم در شکل‌گیری ساختار فیلمنامه در اولویت بود.

این فیلمساز جوان عنوان کرد: در دنیای امروز که تکنیک‌های فراوان انیمیشن در حال ارائه آثار است، زیرمجموعه‌های تکنیک استاپ موشن به لحاظ خلاقانه بودن موفق عمل کرده است.

صیادی در پایان گفت: سال‌هاست در دنیا جشنواره‌های تخصصی مخصوص استاپ موشن برگزار می‌شود که جای آن در ایران بسیار خالی بود، حتی جوایزی مجزا برای تکنیک و کاراکترها هم ارائه می‌کنند.

نخستین جشنواره بین‌المللی استاپ موشن خانگی به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه «سپهر سوره هنر» در قالب‌های عروسکی (مانند لگو)، خمیری، کات اوت (کاغذ، مقوا، پارچه)، اشیاء و پیکسلیشن در سه گروه شامل: کودک (۵ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۲ تا ۲۰ سال) و بزرگسال برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای یادگیری چگونگی تولید و آموزش ساده استاپ موشن، ثبت نام، بارگذاری فایل اثر و دریافت کد ‌ره‌گیری می‌توانند به سایت artfest.ir یا اینستاگرام stopmotion_festival@مراجعه کرده و یا با شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۲۱ تماس بگیرند.