سرویس تجسمی هنرآنلاین: نجم‌الدین موسوی، مدیر روابط عمومی خانه فرهنگ ایران در کراچی در تشریح جزئیات نمایشگاه آثار فرهنگی هنری گفت: «این نمایشگاه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ایران از سه‌شنبه هفته گذشته به مدت سه روز میزبان علاقه‌مندان بود. امسال علاوه بر نمایش هنرهای دستی، عکس، کتاب‌های هنری و گردشگری، فیلم‌های ایرانی هم به نمایش درآمد. تلاش کردیم در نمایشگاه این دوره فیلم‌های تازه از سینمای انتخاب کنیم و اثری از مجید مجیدی هم اکران در سالن خانه فرهنگ اکران شد.»

سایت خبری داون پاکستان در گزارشی از این نمایشگاه چنین نوشته است: با اینکه تعداد آثار زیاد نیست اما قدم زدن در خانه فرهنگ و مرور آنچه به نمایش درآمده نشان می‌دهد فرهنگ ایران تا چه اندازه غنی است. روی یکی از دیوارها تصاویر حیرت‌انگیز از مکان‌ها و مناظر دیدنی ایران به چشم می‌خورد و در سوی دیگر، تابلوهای خطاطی برابر دیدگان علاقه‌مندان قرار گرفته است. کتاب‌های روی میز هم علاوه بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، ذهن و اندیشه مخاطبان را به تحرک وامی‌دارد.

از جمله کتاب‌های موجود در این نمایشگاه «دا» نوشته سیده‌اعظم حسینی است. محمدبشیر اعلمی این کتاب را به اردو ترجمه کرده که با خواندن آن با روایتی دست اول از حضور زنان در دوران دفاع مقدس و جنگ عراق علیه ایران آشنا می‌شوید. «طبیعت ایران» کار مشترک بیژن فرهنگ دره‌شوری و نصرالله کسرائیان هم بسیار به درد کسانی می‌خورد که دوست دارند به ایران سفر کنند.

احمد محمدی، کنسول ایران در کراچی در مراسم افتتاح نمایشگاه درباره فرهنگ و هنر ایران سخن گفت و از برادران پاکستانی برای سفر کردن به ایران دعوت کرد. بهرام کیان، مدیر کل خانه فرهنگ ایران در کراچی هم گفت: «ایران و پاکستان در ارزش‌ها و جنبه‌های فرهنگی اشتراک فراوان دارند.»