سرویس مد و لباس هنرآنلاین: طرح مسئله موزه لباس اقوام ایرانی از سال‌ها پیش مطرح بوده چرا که بی‌شک یکی از مظاهر مهم فرهنگی، هنری و تاریخی کشور را می‌توان در این عرصه جستجو کرد و به مدد ایجاد فضاهایی همچون موزه‌ها، گامی بلند در مسیر حفظ این میراث برای نسل‌های آینده برداشت.

طی روزهای اخیر، حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری هم‌زمان از ۱۳۵ پروژه میراث‌فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که طی سال‌های فعالیت این دولت در بخش میراث‌فرهنگی، ۲۰۳ موزه افتتاح شده اما همچنان خلاء موزه لباس اقوام ایرانی در میان فعالان جامعه مد و لباس کشور احساس می‌شود.

درگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری آمده است: "در مراسم بهره‌برداری از ۱۳۵ پروژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رئیس جمهوری موضوع گردشگری را بخشی بسیار مهم در فرهنگ توصیف و این‌گونه اظهار داشته است که بخش گردشگری همچنین فضای بسیار خوبی برای اقتصاد کشور است. گردشگری پس از مسکن و صنایع غذایی سومین یا چهارمین بخش مهم اقتصاد است. وقتی جایی مرکز گردشگری ‌شد، این گردشگری تبدیل به پیشران توسعه آن منطقه می‌شود."

به هر روی به نظر می‌رسد با توجه به جدی‌تر شدن رونمایی از پروژه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید، جای امیدواری وجود دارد تا بیش از هر زمان دیگری به موضوع مد و لباس از دریچه‌ رویکردهای سنتی همچون موضوع لباس اقوام، دوخت‌های سنتی و سوزن‌دوزی‌های ایرانی توجه شود چرا که این بخش هم به لحاظ ابعاد وسیع فرهنگی و هنری و هم از جنبه‌های استراتژیک اقتصادی و اجتماعی باید به منزله یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورمان از دیرباز تا به اکنون و همچنین یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های توسعه گردشگری در ایران محسوب شود.