سرویس سینمایی هنرآنلاین: دانلد ترامپ با پیشینه بازی در چند صحنه «تنها در خانه ۲» سال‌ها عضو مهم‌ترین اتحادیه یا انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا بود اما پس از حمله اوباش هوادار او به ساختمان کنگره، خطر محاکمه و اخراج از انجمن بیش از همیشه تهدیدش می‌کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در نامه‌ای به تاریخ چهارم فوریه ۲۰۲۱ به خانم گابریل کارتریس، رئیس انجمن بازیگران آمریکا نوشت: «این را برای شما می‌نویسم که گفته‌اید قرار است کمیته موسوم به انضباطی درباره لغو شدن عضویت من در انجمن تصمیم بگیرد. اصلا که چه بشود؟» ترامپ علاوه بر «تنها در خانه ۲» در فیلم‌ها و برنامه‌هایی چون «زولندر»، «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» و «کارآموز» هم حضور کوتاه و بلند داشته است.

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده ادعا کرد با حضور در سینما و تلویزیون کمک کرده است برخی پروژه‌ها و شبکه‌ها از ورشکستگی نجات یابند و به لطف همین حضور برای هزاران نفر در شبکه‌هایی چون فیک‌نیوز سی‌ان‌ان شغل ایجاد شده است. او دشمن سرسخت سی‌ان‌ان است و حتی حالا هم که در راس قدرت نیست، این شبکه را فیک‌نیوز یا خبرهای جعلی می‌خواند. ترامپ در پایان نامه‌اش نوشته از آنجا که انجمن بازیگران برای او کاری نکرده، از آن خارج می‌شود.

خانم کارتریس به نمایندگی از انجمن بازیگران با یک عبارت کوتاه «سپاسگزاریم» پاسخ ترامپ را داده و در واقع از بیرون رفتن داوطلبانه او از انجمن استقبال کرده است. رئیس جمهوری پیشین آمریکا بر اساس آمارهای مالی سال ۲۰۲۰ حدود ۹۸ هزار دلار از کار کردن در برنامه‌ها و پروژه‌ها زیر پوشش انجمن بازیگران درآمد دارد و خروج از انجمن هم به این درآمد او آسیب نمی‌زند.