سرویس موسیقی هنرآنلاین: محسن مرعشی خواننده موسیقی پاپ از جمله هنرمندانی است که در شرایط کرونا با وجود محدودیت‌هایی که برای فعالیت اهالی هنر به وجود آمده, بیکار ننشسته و از ابتدای سال قطعاتی را در فضای پاپ و  پاپ-راک منتشر کرده است.

"سایه‌وار" با شعر رضا کاظمی و آهنگسازی امین اخوان, "شب‌زده" با شعر سعید یعقوبی و آهنگسازی معین پرقوه, همچنین قطعات "عصر تبعید" درباره کرونا, "سفر سرو" در سوگ استاد شجریان, "ترس تگرگ" و "پدرخوانده" با مضمونی اجتماعی با اشعار محمود شاهنوری و آهنگسازی عرفان پرقوه از جمله آثاری بودند که با صدای این خواننده در شرکت آوای مها منتشر شده یا به زودی منتشر خواهد شد.

این خواننده درباره آلبوم جدیدش گفت: انتشار آلبوم سال‌هاست توجیه اقتصادی ندارد و امروز غالبا یک آلبوم را  به صورت قطعه به قطعه منتشر می‌کنند اما با توجه به اینکه اشعار و ترانه‌های انتخاب‌شده از یک اندیشه نشات گرفته و به لحاظ مفهوم به یکدیگر مرتبط است، تصمیم به تولید آلبوم موسیقی گرفته شد.

او ادامه داد: من اخیرا با هنرمند عرصه شعر و ترانه,  محمد ناظریان و کتاب‌هایش آشنا شدم. در واقع این آشنایی سبب شکل‌گیری همکاری من با این شاعر توانمند در قالب آلبوم جدید "پروانگی" شد و تا امروز سه قطعه آن تولید شده است و شرکت پیگیر دریافت مجوزهای لازم جهت انتشار از دفتر موسیقی است.

 مرعشی افزود: برای من همیشه مفهوم و ارزش شعر و ترانه در تولید موسیقی با کلام, مهمترین بخش کار بوده و به همین دلیل بسیار خرسندم که قرعه به نام من افتاد و  افتخار خواندن ترانه‌های ناب  و آثار پراحساس و پراندیشه محمد ناظریان  را پیدا کردم و نبود توجیه اقتصادی در تولید آلبوم نیز مانع همکاری ما نشد.

وی تصریح کرد: ترانه‌های آلبوم جدید با توجه به اینکه یک سراینده دارد, مفهومی واحد را دنبال میکند و حول دو محور عاشقانگی و اعتراض اجتماعی می‌گردد. نوعی اعتراض به برخی رویکردهای اجتماعی که از کمبود عاطفه و عشق و مهر, رنج می‌برد. همچنین آهنگسازی  قطعات را  عرفان پرقوه  انجام خواهد داد

او‌ در پایان هم گفت: امیدوارم  آلبوم جدید تا سال آینده کامل شود و با ساخت ویدئوها به کارگردانی علیرضا ضیغمی در دسترس علاقه‌مندان موسیقی قرار گیرد.