سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی نفیسه صدیقی «ناتور» در گالری اثر برپاست. صدیقی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه شش تابلو با تکنیک مداد روی مقوا در این مجموعه به نمایش درآمده است، گفت: در مجموعه قبلی که سال ۹۶ نمایش دادم از عناصر طبیعی استفاده کردم و توجه اصلی من به بافت بود و بر همین اساس بافت تنه درختان بیشتر در کارهایم دیده می‌شد. مجموعه فعلی نیز در ادامه همان آثار شکل گرفته است، اما این بار به خط توجه داشتم و از هر عنصر طبیعی که خط در آن حضور دارد استفاده کردم.

صدیقی افزود: درخت یا هر سوژه دیگر برایم بهانه ای است که بتوانم احساساتم را بیان کنم. در این آثار نیز با کنتراست نور و سایه و ایجاد حجم هایی که با انبوه  فرمهای تکراری و لایه‌های مختلفی که روی هم آمده است شکل گرفته‌اند، توانستم احساسات خود را نشان دهم. آدمها پیچیدگی‌های زیادی در زندگی دارند و احساسات و درونیاتی مانند خشم، ناراحتی، اعتراض و... دارند. شاید کسی که آثار مرا می بیند متوجه چنین احساساتی نشود اما برای خودم همه این احساسات تداعی می شود و در واقع کار می کنم تا خود را از این حسها آزاد کنم.

او درباره میزان تاثیر پذیری خود از طبیعت و گیاهان گفت: من به صورت ذهنی کار می کنم اما حتماً آنچه قبلاً در طبیعت دیده‌ام در ذهنم باقی است و در زمان کار به اثرم منتقل می شود. معمولاً کار خود را با یک بخش کوچک آغاز می‌کنم و در پروسه کار بارها تغییراتی پیش می آید و چیزهایی به آن اضافه یا کم می شود تا در نهایت فضایی که دلخواه من است به وجود بیاید.

صدیقی درباره دلیل انتخاب مداد به عنوان متریال آثار خود گفت: مجموعه قبلی من با مداد کنته، مداد طراحی و مداد رنگی کار شده بود، اما در این مجموعه فقط از مداد سیاه استفاده کردم. اصولاً با طراحی ارتباط بهتری دارم و احساس می کنم این مدیوم برای بیان مفاهیم مورد نظر من بهتر است. زمانی که با رنگ کار می کردم دائماً به دنبال این بودم که سعی می‌کردم از اشباع رنگ‌ها بکاهم و از خاکستری‌های رنگی استفاده کنم.، اما از حدود سال ۹۲ تصمیم گرفتم که فقط با مداد کار کنم زیرا تمام آنچه می خواستم را به من می داد و نتیجه خوبی در آثارم داشت.

صدیقی ادامه داد: از زمان آموزش هنر همیشه با طراحی ارتباط بهتری برقرار می‌کردم و این مدیوم برایم جذاب تر بود. به همین دلیل پس از سالها نقاشی کردن تصمیم گرفتم از متریالی که با آن راحت تر هستم استفاده کنم. به نظر من متریال اهمیت چندانی ندارد، بلکه آنچه مهم است بیان اثر است تا بتواند وحدت و کلیت درستی به هنرمند و به مخاطب ارائه دهد.

او با اشاره به اینکه کار روی این مجموعه را از سال ۹۶ آغاز کرده و هر تابلو حدود ۳ ماه زمان برده است، افزود: بازخوردی که از مخاطبان گرفتم این بود که بیشتر آنها با دیدن این آثار حسی از آرامش پیدا کرده و از دیدن آنها لذت بردند. عده ای از هنرمندان نیز از اینکه متریال طراحی را به صورت جدی مورد استفاده قرار داده‌ام ابراز رضایت میکردند.

نمایشگاه نقاشی نفیسه صدیقی تا 1 اسفند در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره 16، روبه روی خانه هنرمندان میزبان هنردوستان است.