به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست "دیدار با پیروان ادیان توحیدی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون امور فرهنگی، علی فریدونی مدیرکل اداره مجامع، تشکل‎ها و فعالیت‎های فرهنگی، نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از رهبران ادیان توحیدی روز دوشنبه 13 بهمن ماه در مرکز همایش‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ایام دهه فجر و تاکید بر گفت‎و‎گوی میان پیروان ادیان مختلف گفت: خوشحالیم که امروز در آغازین روزهای دهه فجر فرصتی مجدد برای گفت‎وگوی بزرگان ادیان مختلف فراهم آمده است. ما مردم ایران با ادیان مختلفی که داریم، قرن‌ها و بلکه هزاران سال است که در کنار هم زندگی می‎کنیم و غم ها و شادی‎های واحدی داریم.

او ادامه داد: هر رنج و اندوهی که بر چهره مام وطن، سرزمین ایران نسشته است، رنج و اندوهی است که نشان آن را در چهره تک ‎تک فرزندان ایران با ایمان‎های مختلف می‌توان دید. هر خوشی و پیروزی برای ایران سروری و لبخندی بر چهره همه ما می‌نشاند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر گفت‎و‎گو میان مذاهب در ایران گفت: گفت‎وگو‌های ما بیش از آنکه معطوف گذشته و تاریخ ما باشد باید معطوف آینده و فردای ایران باشد. اندیشه‌های خود را با هم در میان بگذاریم و راه‎های رشد و توسعه همه جانبه ایران عزیز را پیدا کنیم و در پیمودن آن با هم مشارکت کنیم. همچنین برای رفع موانع توسعه معنوی و مادی ایران چاره اندیشی کنیم و از ظرفیت‎های فکری و معنوی ادیان مختلف در این خصوص استفاده کنیم.

جوادی در پایان ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل اداره مجامع، تشکل‎ها و فعالیتهای فرهنگی گفت: این اداره کل هر سال این برنامه را برای یادآوری نقش ادیان توحیدی در پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کند و جای بسی تشکر دارد.

در ادامه این برنامه نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی، رئیس موبدان زردتشیان، خلیفه ارامنه تهران و شمال، رئیس انجمن زرتشیان یزد، خلیفه ارامنه کاتولیک، اسقف کلیسای کاتولیک آشوریان ارومیه و خلیفه کل ارامنه آذربایجان به بیان دیدگاه‎های خود پرداختند و درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برای ادیان توحیدی صحبت کردند.

همچنین در پایان این نشست از کتاب "شهیدان پیرو ادیان توحیدی" رونمایی شد.