به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، با پیشنهاد مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر و موافقت معاون امور فرهنگی در روزهای مبارک دهه فجر، مبلغ 350 میلیارد ریال کتاب در اختیار ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برای توزیع قرارخواهد گرفت.

مجید سامی معاون دفتر امور چاپ و نشر با اشاره به اهدای این کتاب‎ها گفت: کتابها با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارسال خواهد شد تا از طریق ادارات یادشده کتابخانه‌های مراکز متقاضی از جمله مدارس، مساجد، زندان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر مراکزی که برای گسترش فضای مطالعه در کتابخانه‌ها برنامه ریزی کرده اند، از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر اهدای کتاب بر اساس تفاهم‌نامه‌های سالانه معاونت امور فرهنگی با ادارات کل استانی، در طول سال نیز کتاب‌هایی در مناسبت‌های خاص کتاب‎هایی در اختیار استان‌ها قرار می‎دهد.

 

درختی که حرف نمی‌زند

"درختی که حرف نمی‌زند" عنوان دفتری از شعرهای مهدی حاتمی است. در این کتاب 64صفحه‌ای، مجموعه‌ای از شعرهای این شاعر اهل چناران در قالب سپید (آزاد) درج شده است.

حاتمی این مجموعه را پیش‌تر به‌عنوان ناشر-مولف در شهرستان منتشر کرده بود که با همان، برگزیده دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به‌انتخاب "خبرنگاران" شد. اکنون انتشارات آرادمان این کتاب را در هیاتی جدید منتشر کرده است. کتاب با قیمت 13 هزار تومان با طرح جلدی از موژان محقق منتشر شده است.

دو شعر از کتاب "درختی که حرف نمی‌زند":

شادی از در آهنی رد می‌شود

از لبه‌ی رنج می‌گذرد

بی آنکه خراشی بردارد

می‌تواند بیاید روی صورتت بنشیند

و خنده‌ات را چون یال اسبی در باد

به اطراف منتشر کند.

*

غروب

همیشه دلتنگ می‌شوم

به خیابان می‌روم

همه چیز مثل همیشه اتفاق می‌افتد

من هنوز لهجه‌ام را

با خودم به تهران می‌برم

حتی عریض شدن خیابان

چیزی از تنهایی من کم نکرده است

شده است تنها شوی؟

آنقدر تنها

که به خوردن شانه‌ات

به شانه‌ی عابری

دلگرم باشی؟