سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: طلا نژادحسن نویسنده و منتقد حوزه ادبیات، با بیان این‌که رمان "باد ما را با خود برد" به‌تازگی توسط انتشارات افراز به چاپ رسیده به هنرآنلاین گفت: رمان حدود سیصد صفحه‌ای است که زندگی سه نسل در آن پی گرفته می‌شود. نسل اول، دوم و سوم انقلاب، مضمون رمان بر محور رخدادهای اجتماعی تاریخی از سال  1356 یعنی یک سال قبل از انقلاب شروع می‌شود تا سال‌های آغازین دهه نود ادامه دارد.

او با این توضیح که در رمان "باد ما را با خود برد" دو عشق به شکل توالی به وجود می‌آید که هیچ‌کدام به سرانجام نمی‌رسند و دست‌خوش اتفاقات تاریخی، اسیر جدایی و ناکامی می‌شوند، ادامه داد: شخصیت اصلی داستان دختری از خانواده‌ای متمول و صاحب منصب است، که خلاف گرایشات و علایق خانوادگی‌ به‌دلیل علاقه و فعالیت مرد مورد علاقه‌اش که موسیقیدان هم است وارد جریانات سیاسی دوران انقلاب 57 می‌شود. در این میان، او و مرد تاوان سختی در این رابطه متحمل می‌شوند. در فرایند داستان نسل بعدی که فرزندان این زوج ناکام هستن هم ناخواسته در چنبره رخدادهای تاریخی مجبور به تن سپردن به سرنوشتی ناخواسته می‌شوند اما زمان همیشه آبستن تحولاتی است که خیلی از معادلات را برهم می‌زند.

نژادحسن با بیان این‌که از نظر ساختاری در رمان از آرشیوهای روایت استفاده شده، افزود: بخش عمده کتاب توسط یک راوی بیرونی محاط بر کل جریان داستان و شخصیت‌های روایت است البته سعی در حفظ  بی‌طرفی خود دارد. بخش دیگری از رمان توسط نامه‌ها روایت می‌شود. نامه‌هایی که در حین انعکاس رابطه عاطفی میان افراد، بخش عمده‌ای از شرایط اجتماعی زمان نگارش نامه‌ها را نشان می‌دهد. بخش دیگری از رمان توسط دفتریاران شخصیت اصلی داستان روایت می‌شود. این شگردها برای رها شدن از یک‌نواختی و ایجاد فضایی متنوع در روایت‌پردازی بود.

او هم‌چنین از انتشار کتاب "همزیستی با شخصیت‌های داستانی" از سوی انتشارات پاپریک خبر داد و تصریح کرد: این کتاب نیز مدت کوتاهی است منتشر شده و در حوزه ادبیات نظری است. مجموعه‌ای شامل برخی  نقدها و یا داستان‌هایی که از آغاز دهه هشتاد در نشریات ادبی، از نوشته‌هایم به چاپ رسیده همراه با یک پیش‌گفتار و در مجموع دویست صفحه دارد.  

"یک فنجان چای سرد"، "شازده ناقص"، "شهریور هزار و سیصد و نمی‌دانم چند"، "شهری گمشده زیر رمل‌ها"، "من گم شده‌ام"،  مجموعه "چند پیامک کوتاه"، "نقد بی‌نقاب" و "پژواک شعر نو" از عناوین کتاب‌های منتشر شده نژادحسن محسوب می‌شوند.