به گزارش هنرآنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، یدالله گودرزی مدیر گروه اندیشه و ادب این شبکه رادیویی گفت: "حوض  نقره "، ویژه جشنواره فیلم فجر از دوازدهم بهمن ماه هر شب ساعت ١٩:٣٠ تا ٢٠ از محل برگزاری جشنواره به صورت زنده از رادیو ایران پخش می‌شود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی و گویندگی شهاب شهرزاد و مهرناز فقیهی به روی آنتن می‌رود.

 گزارشگر ی آن را  تینا میرکریمی بر عهده دارد.

گودرزی تصریح کرد: در این برنامه هر شب با عوامل فیلم‌های در حال اکران در جشنواره گفت‌وگو می‌شود ضمن این که مسئولین جشنواره هم در برنامه حضور خواهند داشت و از کم و کیف جشنواره خواهند گفت.

وی ادامه داد: علاوه بر پوشش رویدادهای جشنواره، رادیو ایران با استفاده از حضور کارشناسان فرهنگی حوزه سینما، به موضوع پاسداشت زبان فارسی در فیلم‌های جشنواره فجر خواهد پرداخت و تلاش عوامل برنامه بر آن است تا بهترین فیلم هم در ساحت پاسداشت زبان فارسی همچون سال گذشته معرفی شود، در این زمینه از نظرات کارشناسانی چون مهدی طباطبایی نژاد (ادیب و دبیر جشنواره)، رضا خوشدل راد ( ادیب و کارشناس سینما)، آرش شفاعی، منصور ضابطیان، مرتضی کاردر و ..... بهره گرفته خواهد شد.

 رادیو ایران سال‌ها پیش نیز حضوری فعال در جشنواره فیلم فجر داشته است و در پنج سال گذشته، پیشنهاد اختصاص جایزه ویژه زبان فارسی در جشنواره را مطرح کرده است.

سال گذشته نیز رادیوایران، بهترین فیلم جشنواره را از این چشم انداز، فیلم "خورشید" مجید مجیدی معرفی کرد.