به گزارش هنرآنلاین غلام‌رضا حاج محمدی از شاخص‌ترین اساتید موسیقی استان سمنان و شاهرود که سابقه‌ سال‌ها عضویت در ارکستر سمفونیک تهران را در کارنامه داشت؛ درگذشت.

او متولد 1314 در روستای دهملای شاهرود بعد از فارغ‌التحصیلی از هنرستان عالی موسیقی تهران به مدت چهارسال از سوی وزارت فرهنگ و هنر برای ادامه تحصیل در کشور آلمان بورس شد. این هنرمند شاهرودی در سال 1342 پس از پایان تحصیلات و بازگشت به وطن در هنرستان عالی موسیقی به تدریس سازشناسی پرداخت.

چهارده سال عضویت در ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر اپرا نوازنده ترومبون و آلات ضربی و ارکستر فارابی رادیو ایران به رهبری استاد مرتضی حنانه، دوره سازسازی سازهای بادی چوبی و برنجی و آموزش موسیقی در شاهرود، دامغان و سمنان و سرپرستی موسیقی استان سمنان از جمله خدمات این چهره برجسته موسیقی است.

تالیف چندین کتاب از جمله تئوری موسیقی (موسیقی نظری) از سوی انتشارات چنگ، ایجاد ارکستر هارمونی با حضور شماری از نوجوانان پرورشگاه، ساختن چندین ساز بادی ( فلوت و کلارینت) در کارگاه، تاسیس انجمن موسیقی در شاهرود، راه‌اندازی آموزشگاه موسیقی و...از دیگر خدمات این چهره موسیقایی استان سمنان است.