به گزارش هنرآنلاین به نقل از صندوق اعتباری هنر، به اطلاع می‌رساند طی رایزنی با مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان صندوق در استان‌ها مقرر شد توزیع کارت‌ها به تفکیک هر استان و از طریق ادارات کل انجام شود.

در مرحله اول هزار و ۶۶۰ کارت به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، خراسان رضوی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد ارسال شد.

اعضا پس از دریافت هنر کارت خود می‌بایست به‌منظور فعال‌سازی کارت طبق برگه راهنما، شماره هنرکارت خود را از طریق شماره تلفن همراه اعلام‌شده در زمان ثبت نام به شماره ۵۰۰۰۲۸۱۹۰ ارسال کنند.

هنرمندانی که تاکنون در بانک آینده حساب نداشته‌اند و کمک‌هزینه ایام کرونا خود را دریافت نکرده‌اند، قبل از ارسال پیامک فعال‌سازی، جهت احراز هویت به شعب بانک عامل مراجعه نمایند.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت ارائه تسهیلات رفاهی در قالب طرح‌های حمایتی از هنرمندان گرامی، اقدام به تهیه کارت الکترونیکی تحت عنوان هنر کارت کرده است. در مرحله اول این طرح تعدادی کارت به‌طور آزمایشی صادر و پس از بررسی نحوه کارکرد خدمات پیش‌بینی‌شده و جمع‌آوری بازخوردها تا پایان سال طی چند مرحله برای همه اعضا صندوق صادر خواهد شد. صدور این کارت در راستای مطالبات اهالی فرهنگ و هنر خصوصاً در طی سفرهای حمایتی و مطابق با نیازسنجی‌های انجام‌گرفته صورت گرفته است.

هنر کارت دارای قابلیت ارائه خدمات چندگانه است و ازاین‌پس کلیه خدمات صندوق از قبیل خدمات بیمه‌ای، طرح تکریم و کمک مستمری و تسهیلات مالی از طریق این کارت ارائه خواهد شد. سایر خدمات رفاهی، فرهنگی، گردشگری و... نیز طی مراحل مختلف روی این کارت فعال خواهد شد.

صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان فعالیت خود را رسماً از فروردین ۱۳۸۳ آغاز کرد.

برای مشاهده اسامی اولین گروه ارسالی هنرکارت کلیک کنید.

دانلود فایل