به گزارش هنرآنلاین، پس از برگزاری جلسه داوری نهایی بخش اصلی دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران که بر اساس ماکت‌های ارسالی هنرمندان ایرانی و بخش بین‌الملل و دانشجویی؛ برگزار شد 21 هنرمند حاضر در این رویداد هنری مشخص شدند.

آثار دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران؛ با داوری عباس اکبری، نرگس حریریان، شهریار رضایی، روح‌الله شمسی‌زاده و داوری آنلاین یوشین اوگاتا (Yushin Ogata) از کشور ژاپن با مدیریت هنری و اجرایی مجید حقیقی انتخاب شدند.

در بیانیه هیات انتخاب این رویداد هنری آمده است: هیات انتخاب دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با استناد به انتخاب 16 ماکت در مرحله اول از هنرمندان ایرانی؛ نسبت به انتخاب 10 اثر برای اجرای اصلی بر اساس ماکت‌های رسیده اقدام کرد.

اجرای ماکت با متریال اصلی توسط هنرمندان و همچنین استفاده از قابلیت اضافه کردن 10 درصد متریال آهن در طرح‌های پیشنهادی، آثار (ماکت‌های) این دوره را  به جهت رفتار با ماده اصلی و همچنین کیفیت اجرا، قابل تعمق و تحسین کرده است. بر این اساس هیات انتخاب با تحسین و احترام به 16 هنرمند ایرانی منتخب مرحله اول؛ با رویکرد توجه به مولفه‌های ذکر شده در فراخوان، همچون توجه به سایت و مکان‌محور بودن آثار، قابلیت‌های ارتباط با محیط و مخاطب، چیدمان، گسترش در فضا، مکان ویژگی و قابلیت‌های منظر،.....هنرمندان ایرانی برگزیده بخش اصلی را معرفی کرد. در بخش بین‌الملل شورای انتخاب از بین 224 اثر از تعداد 124 هنرمند، سه اثر برای بخش اصلی انتخاب کرده است. در بخش دانشجویی نیز از میان 56 اثر رسیده از تعداد 28 هنرمند؛ تعداد 8 اثر برای اجرا انتخاب شدند.

اسامی هنرمندان ایرانی بخش اصلی:

حمید محمدحسین، میلاد نبی‌زاده، احسان طوسی، محمدجواد جعفری، بهمن چگنی، هامون نظیری، عنایت صحرایی، علی خطایی ایلخچی، مصطفی محسنی و سحر خلجی.

اسامی هنرمندان خارجی بخش اصلی:

 کمال توفان(Kemal Tufan) از ترکیه، واسیلیس واسیلی (Vasilis Vasili) از یونان و سیمون دِ لورنزو(Simon de Lorenzo) از ایتالیا.

اسامی هنرمندان منتخب بخش دانشجویی:

کسری اصغرخوانی، مرتضی جعفری، رضا باجلان، محسن توکلی، اکبر صدری، جهانبخش امیربیگی، مرضیه طهماسبی و شیدا موسوی.

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران یکم تا ۲۲ اسفندماه در محل "گذر فرهنگی تاراز" واقع در منطقه ۲۲ برگزار می‌شود و محل نصب مجسمه‌ها باغ سنگی دریاچه خلیج‌فارس خواهد بود.