سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم "حرف بی‌حروف" با هنرمندی زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای و تینا لاجوردیان نوازنده‌ عود منتشر شد. این اثر شامل قطعاتی چون "سریانی"، "پیدایش"، "آوازی بیداد"، "عشوایی"، "آوازی دیلمان"، "رها"، "گفتگو"، "گریز"، "طره"، "ناتمام"، "نوا" و "سماع" است.

تینا لاجوردیان درباره جزئیات این آلبوم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "حرف بی‌حروف" یک نوعی ارائه از موسیقی شرق توأم با سلیقه شخصی است. این آلبوم با توجه به مرزهایی که در موسیقی دستگاهی ایران وجود دارد شکل گرفته است. در کلیت آلبوم، چارچوب ایرانی را رعایت کرده‌ایم ولی صرفاً حول موسیقی ایرانی نیست و رد موسیقی ترک و عرب هم در آن هست.

وی درباره ایده شکل‌گیری آلبوم عنوان کرد: حدود سه یا چهار سال قطعات این آلبوم را به‌صورت پراکنده می‌نواختم یا ضبط می‌کردم. درنهایت تصمیم گرفتیم آن را تبدیل به آلبوم کنیم. بنابراین آلبوم "حرف بی‌حروف" با توجه به علاقه و موسیقی‌هایی که خودم گوش می‌کردم شکل گرفته است.

این نوازنده موسیقی در پاسخ به این سؤال که آیا انتشار آلبوم بی‌کلام موسیقی ریسک محسوب نمی‌شود، توضیح داد: درست است که در ایران به موسیقی‌های اینسترومنتال کم‌توجهی می‌شود و مخاطبان کمتری دارد ولی من ترجیح می‌دهم آلبوم بی‌کلام کمتر شنیده شود ولی در بازار باشد.

لاجوردیان با اشاره به این که موسیقی تلفیقی معنایی متفاوت دارد، توضیح داد: موسیقی آلبوم "حرف بی‌حروف" تلفیقی نیست.

وی در پایان در رابطه با فعالیت این روزهای خود گفت: تدریس هم می‌کنم ولی وقت زیادی برای تدریس نمی‌گذارم. متأسفانه اجرا هم نمی‌توانیم داشته باشیم و به همین خاطر بیشتر مشغول ساخت آهنگ‌ هستم. در حال حاضر با گروه آقای کیوان ساکت کار می‌کنم.