به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مجموعه شعر سپید "شانه هایت وقف باران بود" از سعید یعقوبی توسط نشر آثار برتر منتشر شد.

او در مورد این کتاب گفته است: پس از حدود ۲۰ سال فعالیت مستقیم ادبی، در حوزه شعر سپید و نیمایی و همچنین شعر کلاسیک، داستان نویسی و همچنین ترجمه ادبی، تصمیم به انتشار آثار خود گرفتم.  این کتاب، اولین دفتر چاپ شده از مجموعه اشعار من است و از بین شعرهای سپید سروده شده در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۹ انتخاب شد. مشخصه اصلی آن‌ها این است که از زبانی ساده‌تر نسبت به سایر آثارم برخوردارند. اشعار دیگرم بنا به تفاوت مشخصات سبکی و زبانی و همچنین قالب‌های شعری، در دفترهای دیگر منتشر خواهند شد.

 

بررسی آثار آرتور اشنیتزلر در رادیو نمایش

برنامه "هزارتوی داستان" رادیو نمایش آثار نویسنده بزرگ اتریشی آرتور اشنیتزلر را تحلیل و بررسی می‌کند.

آرتور اشنیتزلر علاوه بر آنکه پزشکی حاذق بود، نویسنده ای توانا نیز بود. او در خاطراتش نوشته پزشکی و شعر در روح من در ستیزند. او مانند دوستش زیگموند فروید، شیفته روانکاوی بود و به همین خاطر در همه آثارش با نگاهی نکته‌سنج و دقیق، به بررسی روان و احساسات بشری از رهگذر آفریدن داستان می‌پرداخت. 

اشنیتزلر به جز ۲ رمانی که نوشت، فقط در زمینه نمایشنامه‌نویسی و داستان کوتاه فعال بود و آثار با ارزش و زیادی در هر دو زمینه آفرید.

جمعه 10 بهمن و سه شنبه 14 بهمن ماه در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان "جرونیموی کور و برادرش" نوشته آرتور اشنیتزلر را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.