به گزارش هنرآنلاین، این مراسم با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امورهنری، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، علی اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری و همکاران رزمنده معاونت هنری برگزار شد.

سید مجتبی حسینی در این مراسم گفت: روایت‌های تاریخی در ادوار مختلف از دلاوری، شجاعت و عزت نفس مردم سرزمین ما وجود دارد که نمونه آن هشت سال دفاع مقدس است که از خودگذشتگی و ایثار به صفت والای انسانی در آن قابل تامل است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با قدردانی از رزمندان هشت سال دفاع مقدس و همکاران معاونت هنری که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند، گفت: یادآوری دلاوری و ایثار رزمندگان و مردم به طور مداوم می‌تواند منشا خیری باشد که در لحظه‌ها و جنبه‌های مختلف همراه ما باشد.

محمدرضا سوقندی نیز در این مراسم گفت: درباره دفاع مقدس و رزمندگان دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. عده‌ای نگاه تاریخی به دفاع مقدس دارند و دفاع مقدس را مربوط به گذشته می‌دانند. افرادی نیز مانند سردار شهید سلیمانی دفاع مقدس را یک الگو برای عرصه‌های مختلف می‌دانند. در واقع دفاع مقدس می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصاد، فرهنگ، هنر و سلامت یک الگو باشد و نه فقط الگوی ذهنی بلکه الگویی که در عرصه عمل کارایی دارد.

سوقندی در ادامه با اشاره به نقش هنر در دفاع مقدس گفت: نخبگان هنری می‌توانند با نگاه خود دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده باورپذیر کنند و معاونت امور هنری نیز فعالیت‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف هنری برنامه‌ریزی و اجرا کرده و به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس نیز برنامه‌هایی را برگزار کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در ادامه گفت: فعالیت‌های متعدد و متنوعی با موضوع دفاع مقدس انجام می‌شود که ضرورت دارد این برنامه‌ها و فعالیت‌ها مستندسازی شود.

حمید قبادی، مشاور اجرایی معاونت امور هنری نیز در این مراسم گفت: تجلیل از ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌های شهدا افتخار و وظیفه است و معاونت امور هنری در سال جاری برنامه‌هایی را برای تجلیل از ایثارگران، فرزندان شاهد و رزمندگان برگزار کرده است. همچنین در حوزه‌های تخصصی هنری معاونت امور هنری رویدادها و فعالیت‌هایی با محوریت دفاع مقدس از جمله در چهلمین سال دفاع مقدس انجام داده که مستند نیز شده است.

در پایان این مراسم از همکاران رزمنده معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و شاد اسلامی با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.