سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کامبیز درم‌بخش کاریکاتوریست و گرافیست باسابقه، با این توضیح که آثار منتشر شده در کتاب "گربه‌ها و پرنده‌ها" از نظر استتیک و زیبایی یک نوع آرت محسوب می‌شود به هنرآنلاین گفت: کارها بیشتر جنبه نقاشی، گرافیک و طراحی دارند و به آن صورت کاریکاتور نیستند و می‌توان به عنوان تابلوی نقاشی از آن‌ها استفاده کرد.  

او که پس بازگشت به ایران طراحی این آثار را شروع کرده، ادامه داد: سال‌هاست راجع به این موضوع کار می‌کنم. به مرور کارها زیاد شد و در حدود 6 گالری به نمایش درآمد. بسیاری از تصاویر به‌فروش رفت و با استقبال مواجه شد. این آثار چهره‌ دیگری از کارهایم است و از علاقه به حیوانات می‌آید. کتاب "گربه‌ها و پرنده‌ها" با موضوع پرندگان و حیوانات به‌ویژه گربه‌ها توسط نشر کارنامه منتشر شده است.  

درم‌بخش با اشاره به این‌که چندین کتاب دیگر نیز آماده انتشار دارد، افزود: کارهایم زیاد است. حدود 5- 6 کتاب دیگر با موضوعات مختلفی دارم که به‌دلیل همه‌گیری کرونا و گرانی کاغذ در چاپخانه‌ مانده است. مثلا کتابی راجع به کاریکاتورهای مفهومی دارم که تقریبا حدود 300 کار مفهومی را در برمی‌گیرد با عنوان "ابریشم و فولاد" که از سوی نشر تاش منتشر خواهدشد.

او با بیان این که نشر کارنامه قرارست مجموعه کاملی از آثارم را منتشر کند، اظهارداشت: از همه کارهایم با موضوعات مختلف از  چاپ‌سنگی، مینیاتور، حیوانات، طراحی، کاریکاتور و آثار مفهومی 10 اثر را انتخاب کرده‌ام که در قالب یک مجموعه منتشر می‌شود.

درم‌بخش چاپ کتاب را سند معنوی برای هنرمند دانست و اضافه‌کرد: به این ترتیب کارها ضبط و ثبت می‌شوند و شخص هنرمند و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره ببرند. هدف این است کار خوبی به لحاظ محتوا، فرم و شکل ارائه شود.

این روزها علاقه‌مندان به آثار کامبیز درم‌بخش می‌توانند گلچینی از آثار او را در نگارخانه هو مشاهده کنند.