سرویس سینمایی هنرآنلاین: فردین انصاری کارگردان فیلم کوتاه "فشن" درباره موضوع این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: فیلم من فضای فانتزی دارد. داستان پسری به نام افشار است که هر ماه یک فشن ‌شوی زیرزمینی برگزار می‌کند، در یکی از این مراسم‌ همراه با دوستانش به چالشی کشیده می‌شود که قصه را پیش می‌برد.

او درباره علت انتخاب این سوژه بیان کرد: به نظر من، ما سوژه‌ها را انتخاب نمی‌کنیم، بلکه این سوژه‌ها هستند که به سراغ ما می‌آیند و به ما الهام می‌شوند. درباره این فیلم نیز، من همواره دغدغه این موضوع را داشتم و این داستان به سراغم آمد.

انصاری درباره لوکیشن‌های این اثر نیز توضیح داد: ما در این فیلم تنها از یک لوکیشن استفاده کردیم که آن "موزه حمام" شهر اصفهان بود. قدمت این موزه برای دوران صفویه بوده و بسیار قدیمی است. این قدمت کمی ما را با چالش مواجه کرد.

فردین انصاری

این کارگردان درباره چالش‌های فیلمبرداری این کار اظهار کرد: معماری قدیمی لوکیشن در بحث نورپردازی ما را با چالش مواجه می‌کرد. زیرا امکان عملی کردن ایده‌‎‌هایمان را به دلیل معماری فضا و طاق‌های قدیمی که وجود داشت، نداشتیم. دست آخر استراتژی نورپردازی‌مان را تغییر دادیم و در پنج شب کاری فیلم‌برداری اثر را انجام دادیم.

او درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز تأکید کرد: به نظر من فیلمسازها و فیلم‌هایی که در جشنواره حضور دارند به فیلم‌ها اعتبار می‌دهند. جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های ایران است. درواقع این جشنواره مهم‌ترین جشنواره فیلم کوتاه در خاورمیانه است. برگزار شدن این جشنواره در شرایط حال حاضر، بیان‌گر حرفه‌ای بودن این رویداد است. درواقع مصمم بودن جشنواره برای برگزاری، گواهی بر اهمیت این فستیوال است.