سرویس موسیقی هنرآنلاین: وحید علیپور رهبر ارکستر و نوازنده پیانو درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها فقط در حال تدریس پیانو هستم. به خاطر وضعیت پیش آمده همه کنسرت‌های ما تعطیل شده‌ است. البته من در ایام کرونا به همراه ارکستر آلنام یک کنسرت آنلاین برگزار کردم که این کنسرت از طریق شبکه اینترنتی لنز ایرانسل پخش شد.

او در پاسخ به این سوال که تجربه کنسرت آنلاین را چطور دیدید، توضیح داد: تجربه بسیار خوبی بود ولی واقعیت این است که کنسرت‌های حضوری تفاوت زیادی با کنسرت آنلاین دارد. شما در کنسرت حضوری به خاطر وجود تماشاگران انرژی بیشتری نسبت به کنسرت آنلاین دریافت می‌کنید.

این نوازنده درباره سایر فعالیت‌های خود گفت: من موسیقی متن فیلم "طرلان" به کارگردانی سیدمحمد حسینی و تهیه‌کنندگی اتابک نادری را ساخته‌ام که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر روی پرده سینما برود. این فیلم به زبان ترکی و در شهر اردبیل ساخته شده است. آقای اتابک نادری و خانم شبنم قلی‌خانی هم بازیگران آن هستند.

علیپور با اشاره به اینکه هنرمندان در شرایط کرونا نسبت به گذشته آسیب‌پذیرتر شده‌اند، عنوان کرد: ما زمانی حداقل از نظر روحی تأمین بودیم ولی متأسفانه الآن هم از نظر روحی و هم از نظر مالی به هنرمندان ضربه وارد شده است. موزیسین‌ها یکی از آسیب‌پذیرترین قشرها در دروان کرونا هستند. ما در حال حاضر می‌بینیم که یک عده از موزیسین‌ها کم کم دارند گوشه‌گیر می‌شوند. امیدوارم بیماری‌های افسردگی به هنرمندان غالب نشود.

او در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه موزیسین‌ها یک سال است که رنگ سالن کنسرت را ندیده‌اند. طرح اجرای کنسرت با نیمی از ظرفیت سالن هم خوب بود ولی همان طرح نیز هنوز اجرایی نشده است. در حال حاضر تمام اقشار جامعه دارند کارهای خودشان را ادامه می‌دهند. حتی سینماها هم باز شده ولی هنوز برای کنسرت مجوز داده نمی‌شود. متأسفانه اهالی موسیقی تا به الآن نادیده گرفته شده‌اند.