به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه "دو قرن هنر طراحی در ایران" 1 تا 30 بهمن 99 به صورت مجازی و در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش در می‌آید.

این نمایشگاه نگاهی است به سیر و روند 200 سال هنر طراحی در ایران که در آن آثار هنرمندانی چون ابوالحسن مستوفی غفاری "ابوالحسن اول"، ابوالحسن غفاری "صنیع‌الملک"، علی‌اکبر مزین‌الدوله، محمد غفاری "کمال‌الملک"، مهدی مصورالملک، میرمصور ارژنگی، میرزاآقا امامی، روبین پاکباز، محمدابراهیم جعفری، نصرت الله مسلمیان، یعقوب عمامه پیچ، ایرج کریم خان زند، بابک اطمینانی و... در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

طراحی کهن‌ترین تجلی هنرهای تصویری است و روحیه بداهگی و شهود در آن آکنده است. اولین ایده در طراحی است که ثبت می شود و روند تکامل فکر را می توان در آن جست و جو کرد و اصولامهم ترین تکیه گاه هنرمند برای پیشبرد خیالش به شمار می آید و به دلیل تنوعی که در کار طراحی وجود دارد، آن را بی مانند کرده و با کمترین ابزار، احساس را به غلیان وا می‌دارد.

این نمایشگاه منتخبی است از آثار طراحی مجموعه نشریه تندیس که به همت موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش در می‌آید.

علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه دو قرن هنر طراحی در ایران می توانند به صفحه اینستاگرام موزه به آدرس @iaram_art  مراجعه نمایند.