سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کوتاه "مصطفی" به کارگردانی علیرضا تیموری در دومین جشنواره مستقل فیلم کلکته (IKSFF) در هندوستان به رقابت می‌پردازد.

پیمان شاه‌محمدی تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این حضور گفت: کلکته یک شهر فرهنگی غنی در هند است که مرکز گردهمایی بسیاری از هنرمندان جوان و شخصیت‌های مهم دیگر در صنعت فیلمسازی است. هدف جشنواره مستقل فیلم کلکته توانمندسازی فیلم‌های کوتاه کشورهای مختلف و پرورش رشد فیلمسازان نوظهور است.

او ادامه داد: این جشنواره بستری برای الهام بخشیدن به فیلمسازان حرفه‌ای و همچنین جوان فراهم می‌کند و به آن‌ها فرصت تعامل و تبلیغات فیلم کوتاه در سطح بین‌المللی را می‌دهد.

این جشنواره از ۱۸ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ در شهر کلکته هندوستان برگزار می‌شود در جشنواره امسال علاوه بر فیلم کوتاه "مصطفی" فیلم "لبخند ماسک" به کارگردانی عباس غزالی نیز حضور دارد.

فیلم کوتاه "مصطفی" به کارگردانی علیرضا تیموری و با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد در ایران ساخته شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: مصطفی (مرد افغان) به همراه خانواده در ایران زندگی می‌کند. این خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند. نداشتن هویت برای این خانواده دردسرساز می‌شود.

این فیلم محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور سوئد، ایران و افغانستان است. سید سیف الاسلام هاشمی، فریبا طالبی، معصومه مرادی، محمد جبارنیا، مجید ملک پور، زینب هاشمی، حسن حیدری و داریوش فضلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح، مشاور کارگردان، تدوینگر و برنامه‌ریز فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین‌المللی هستند.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا تیموری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، آهنگساز: بهنود یخچالی، طراح گریم: آیدین فرضی، طراح لباس: آویدا امیری، مدیر تولید: مریم قاسم‌آبادی، منشی صحنه: سپیده پریزن.