به گزارش هنرآنلاین، نشست شورای داوران جایزه ترانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، مسلم نادعلی‌زاده دبیر این جایزه و داوران متشکل از اسماعیل امینی، مجید افشاری، محمدعلی بهمنی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض و عبدالجبار کاکایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی گفت: در شورای شعر ترانه و کلام دفتر موسیقی، در بررسی ترانه‌ها حداقل‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و بررسی موارد کیفی و حرفه‌ای در ترانه‌سرایی معمولاً در جایزه‌ها و جشنواره‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر موسیقی افزود: سال گذشته در جایزه ترانه، ترانه‌های یک سال بررسی شد و پس از یک بررسی اولیه، تعدادی ترانه را هیئت داوران در مرحله دوم و سوم ارزیابی کرد. امسال نیز ترانه‌های یک سال اخیر که به دفتر موسیقی رسیده توسط هیئت داوران ارزیابی می‌شود. هدف این جایزه توجه به کیفیت و شناسایی ترانه‌های خوب و کار ایجابی در حوزه ترانه است.

مسلم نادعلی‌زاده دبیر جایزه ترانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر گفت: بیش از چهار هزار پرونده ترانه‌های مهر ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ توسط هیئت داوران جایزه ترانه ارزیابی شده که پس از ارزیابی اولیه هیئت داوران جایزه ترانه، حدود ۱۰۰ ترانه انتخاب شد و پس از ارزیابی نهایی برگزیدگان معرفی می‌شوند.

نادعلی‌زاده ادامه داد: متأسفانه بیشتر ترانه‌ها سطحی شده‌اند و دستیابی به ترانه‌هایی که شاخص‌هایی را از لحاظ حرفه‌ای و فنی و محتوایی داشته باشند، کار دشواری است. با همت دوستان و همکاران ارجمند امیدواریم که بتوان آثار شاخص و حرفه‌ای را معرفی کرد.

در ادامه این جلسه داوران جایزه ترانه نظرات خود را درباره جایزه ترانه بیان کردند. همچنین به پیشنهاد هیئت داوران مقرر شد دبیرخانه جایزه در نامه‌ای به شرکت‌های موسیقی از آن‌ها دعوت کند تا ترانه‌های برتر یک سال اخیرشان را به انتخاب خود، به دبیرخانه جایزه ترانه ارائه کنند.

جایزه ترانه با هدف تجلیل و تشویق ترانه‌سرایان برتر، ترویج مفاهیم نو و ارزشمند در ترانه‌، حمایت و معرفی ترانه‌های برتر، به دبیری مسلم نادعلی‌زاده برگزار می‌شود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.