سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "راحله" نوشته و کار منصور صلواتی از چهارشنبه یکم دی‌ماه ساعت ۱۹ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان به صحنه خواهد آمد.

منصور صلواتی نویسنده و کارگردان نمایش "راحله" در خصوص روند شکل‌گیری این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "راحله" یک نمایش به سبک و شیوه نمایش‌های قبلی من است که در سبک تئاتر معناباخته قرار می‌گیرد.

او عنوان کرد: ایده این اثر یک ایده روانشناختی و جامعه‌شناسی بود و سعی کردم بیشتر بحث روانی جامعه را مدنظر قرار بدهم. آدم‌هایی که در جاهایی آدم هستند و یک جاهایی کاریکاتور.

کارگردان نمایش "راحله" با اشاره به اینکه این نمایش ۷ شخصیت دارد، در رابطه با مدت تمرین گروه توضیح داد: ما تمرینات خودمان را از نیمه‌های شهریور ماه شروع کردیم. قبل از آن هم درگیر پروسه انتخاب بازیگران بودیم.

صلواتی درباره فضای اجرایی نمایش گفت: فضای اجرایی کار ما تئاتر معناباخته است. حس می‌کنم این نوع شیوه اجرایی، قرابت خاصی به این روزهای جامعه دارد. نمایش "راحله" برآیندی از همه تجربیاتی است که من در طی سال‌های اخیر کسب کرده‌ام. واقعاً اجرا در این شرایط سخت است ولی به خاطر قرابتی که متن با این روزها داشت سعی کردم که آن را اجرا کنم.

او ادامه داد: من در چند سال اخیر حداقل هر سال یک اجرا داشته‌ام. سعی کردم با این اجرا یک کاری کنم که پرچم تئاتر بالا باشد و در مسیر فعالیت بچه‌ها توقف ایجاد نشود. به هر حال من گروه خودم را دارم و خواستم تجربه همکاری‌مان قطع نشود.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: ما نمی‌توانیم از مسئولین انتظاری داشته باشیم. من هیچ انتظاری از هیچ موجودی در این کره خاکی ندارم. مسئولین همین که هستند لطف می‌کنند!

منصور صلواتی در پایان گفت: ما جزو اولین گروه‌هایی هستیم که داریم در این شرایط اجرا می‌رویم و نمی‌دانیم مواجهه مخاطب با نمایش به چه صورت است. نمی‌دانیم آیا مخاطب در این شرایط ریسک می‌کند و به دیدن نمایش می‌آید یا نه؟ فعلاً 15 شب اجرا را در نظر گرفته‌ایم و برای بعد از آن هنوز فکر نکرده‌ایم.