سرویس سینمایی هنرآنلاین: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پنجشنبه‌شب اعلام کرد تایلر پری بازیگر، کارگردان، نویسنده و کارگردان آمریکایی و موشن پیکچر تلویژن فاند (صندوق فیلم و تلویزیون یا MPTF) در نود و سومین دوره جوایز اسکار، جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت را دریافت خواهند کرد.

این جایزه برای تقدیر از خدمات چشمگیر در راه اهداف انسان‌دوستانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ورایتی، دیوید روبین رئیس آکادمی در‌این‌باره گفت: بخشندگی در صنعت سینمای ما به‌قدری زیاد است که محدود کردن جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت به یک نفر، آن هم در این سال بخصوص، غیرممکن بود. برای همین، امسال سنت‌شکنی کردیم و دو جایزه اعطاء خواهیم کرد.

جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت عموماً پاییز هر سال در مراسم جوایز سالانه هیئت‌رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعطاء می‌شود، اما امسال به‌عنوان بخشی از مراسم اسکار اهدا خواهد شد.

MPTF اولین سازمانی است که جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت را دریافت می‌کند. تا پیش از این ۳۹ فرد این جایزه را گرفته‌اند که آخرین آن‌ها جینا دیویس بازیگر آمریکایی بود. هیئت‌رئیسه آکادمی فقط برای امسال قوانین را تغییر و اجازه داد جایزه جین هرشولت دو برنده داشته باشد که یکی از آن‌ها یک سازمان باشد.

موشن پیکچر تلویژن فاند که بیش از ۱۰۰ سال است فعالیت می‌کند، به خاطر کمک‌ مالی به اعضای صنعت سرگرمی تقدیر می‌شود. خدمات این سازمان شامل تأمین زندگی اولیه، خدمات مربوط به مراقبت از کودکان و سالمندان، پیگیری دعاوی و دیگر کمک‌های مالی است. جین هرشولت که نام جایزه انسان‌دوستانه آکادمی از او گرفته شده است، از ۱۹۳۸ تا هنگام مرگ در ۱۹۵۶، به مدت ۱۸ سال رئیس MPTF بود.

از سوی دیگر، تایلر پری ۵۱ ساله به خاطر حضور فعال خود در کارهای خیرخواهانه در سال‌های اخیر، ازجمله تلاش برای رسیدگی به مشکلات مربوط به افراد بی‌خانمان و معضلات اقتصادی سیاه‌پوستان، جایزه می‌گیرد. پری به خاطر فعالیت‌های انسان‌دوستانه خود پیش از این توسط آکادمی تلویزیون، جوایز انتخاب مردم و نشریه ورایتی نیز تقدیر شده است.

پری بیش از همه برای خلق و بازی در نقش شخصیت مِدیا، یک زن سالخورده سرسخت در مجموعه فیلم‌هایی کمدی ازجمله "تجدید دیدار خانواده مدیا"، "مدیا به زندان می‌رود"، "کریسمس مدیایی" و "تدفین خانوادگی مدیایی" شهرت دارد.

نود و سومین دوره جوایز اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس برگزار می‌شود.