سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مؤسسات تک‌منظوره فرهنگی و هنری با رویکرد مد و لباس بعضاً در قالب عناوینی همچون خانه‌های مد به عنوان بازوهای خصوصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق اهداف این عرصه، مجوز فعالیت خود را دریافت کرده و در استان‌های مختلف کشور و ذیل معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی مشغول می‌شوند.

این مؤسسات در دو قالب تک منظوره و چند منظوره مجوز فعالیت خود را دریافت می‌کنند که در نوع تک منظوره‌ها، دارندگان مجوز تنها در حیطه یک موضوع می‌توانند فعالیت داشته باشند اما مؤسسات چند منظوره ‌به صورت مشخص در همه امور فرهنگی و هنری که در اساسنامه خود قید کرده‌اند، می‌توانند حوزه فعالیت گسترده‌تری داشته باشند.

مؤسسات چند منظوره فرهنگی و هنری می‌توانند به برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر گونه فعالیت‌های مربوط به رویدادهای فرهنگی و هنری اقدام کنند.

ظرفیتی که در بخشی از مؤسسات فرهنگی و هنری فعال در سایر استان‌ها وجود دارد این نوید را به سایر فعالان عرصه مد و لباس کشور می‌دهد که اگر مدیران دولتی به بخش‌های خصوصی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر اعتماد کنند این مجموعه در سایه تداوم فعالیت مؤثر و پویا بیشترین سهم را در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه خواهند داشت.

جریان اعطای مجوز به مؤسسات تک منظوره فرهنگی و هنری از مدت‌ها پیش در حوزه مد و لباس از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دنبال می‌شود و در ماه‌های باقی مانده تا پیش از پایان سال نیز این روند برای فعالان سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند در ادامه این مطلب، اینفوگرافی مؤسسات تک منظوره فرهنگی و هنری را مشاهده کرده و بیشتر در جریان نحوه ارائه درخواست مجوز و ظرفیت‌های پیش رو قرار گیرند.

اینفو-گرافی-خانه-های-مد-(مزون)-مد-و-لباس-0۲