سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمود کیانوش پیشکسوت شعر کودک ایران امروز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه در سن  ۸۶ سالگی در  لندن درگذشت.

زنده‌یاد محمود کیانوش متولد شهریور ۱۳۱۳ در مشهد بود و از نوجوانی به سرایش شعر و سپس به نوشتن داستان کوتاه پرداخت. او از پیشگامان شعرهای منثور آهنگین بود و مجموعه شعرهای آهنگینش با عنوان "شکوفه حیرت" در سال ۱۳۳۴ انتشار یافت.

او که تحصیلات متوسطه خود را در دانشسرای معلمی سپری کرد و سال‌ها در اطراف تهران به تدریس دانش‌آموزان پرداخت، با تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. اولین ترجمه او به صورت کتاب، رمان "به خدایی ناشناخته" اثر جان استاین بک بود که در سال ۱۳۳۶ منتشر شد.

کیانوش طی ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای خود افزود بر ۸۰ اثر ادبی از خود به جای گذاشته، ۱۷ مجموعه شعر، ۱۰ رمان، ۵ مجموعه داستان کوتاه، ۲ نمایشنامه، ۶ رمان و داستان کوتاه برای کودکان و نوجوانان و ۲۲ ترجمه از آثار برتولت برشت، ساموئل بکت، یوجین اونیل و.... بخشی از فعالیت این چهره فرهنگی کشور است.

محمود کیانوش در زمینه نقد ادبی و فعالیت رسانه‌ای نیز حضوری پررنگ داشت و مدتی عضو هیئت تحریریه و همچنین سردبیر مجله "صدف" و چهار دوره هم سردبیر مجله "سخن" شد.