به گزارش هنرآنلاین، تشکل سازمان مردم نهاد موسیقی آوای دماوند، پس از انتصاب انجمن موسیقی استان مازندران، ضمن اعتراض به چنین رویه‌ای، خواستار برگزاری انخابات برای معرفی اعضای این انجمن شد.

انجمن موسیقی آوای دماوند در نامه‌ای به مدیرکل ارشاد استان مازندارن در این باره آورده است:

جناب آقای عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و هنر استان مازندران

خبر انتصابات انجمن موسیقی استان مازندران در این احوالات بد کرونایی، روح و روان هنرمندان و اندیشمندان موسیقی مازندران را دو چندان مکدر کرده است.

هر چند نام عزیزان با دانشی نیز در انجمن جدید به چشم می‌خورد، اما اصل انتصابات، آن هم  در  حوزه هنر موسیقی که همواره فرهنگ‌ساز بوده و پیشرو در جامعه، به هیچ وجه مناسب و توجیه‌پذیر نیست.

مستحضر هستید در سال‌های اخیر، چه در دوران مدیریت جناب جاودانی یا جناب شالویی و نیز حضرتعالی، بارها مراتب اعتراض خود به این موضوع را از طرف انجمن موسیقی شهرستان آمل به اطلاع اداره کل رساندیم و شوربختانه پاسخی جز وعده‌هایی که هرگز محقق نشد، دریافت نکردیم!

انجمن موسیقی می‌تواند مهمترین و تاثیرگذارترین سازمان در حل مسائل موسیقی یک استان و یا شهرستان باشد و به عنوان پلی بین اهالی هنر و مسئولان مربوطه عمل کند. اما متاسفانه با روند انتصاباتی و گزینشی که دارد، نه تنها دردی از هنرمندان این حوزه دوا نخواهد کرد، بلکه با ورود به حاشیه و ایجاد باندهای مافیایی، مشکلات این عرصه را دوچندان خواهد کرد.

کما اینکه در سال‌های اخیر نیز حضور  برخی در انجمن استان و نیز نوع رفتارشان، در حفظ منافع شخصی بوده و نه دغدغه‌ای که انجمن باید در صیانت از منافع موسیقی هنرمندان استان داشته باشد و این سبب ایجاد حواشی بسیاری شده بود.

جای پرسش است که انجمن موسیقی کشور، چگونه و با چه متر و معیاری، می‌تواند اعضای انجمن موسیقی استان را انتصاب کند؟ آیا غیر از این است که باید شناختی از اعضای منتخب خود داشته باشد؟

بدیهی است که چنین شناختی باید به واسطه ادارات شهرستان و یا اداره کل صورت پذیرد و این ادارات نیز لزوما با کمک انجمن‌ها و شوراهای مشورتی خود در حوزه موسیقی می‌توانند به یک جمع‌بندی کلی و معرفی افراد با صلاحیت برسند.

حال باید پرسید چگونه است اداره یک شهرستان، از انجمن و شورای موسیقی که مورد تاییدش است، برای چنین امر مهمی که سال‌ها دغدغه اهالی موسیقی شهرستان بوده، کوچکترین پرسش و تحقیقی نکرده است؟!

با احترام به عزیزان فرهیخته و هنرمند مرکز استان، چرا موقعیت جغرافیایی مازندران در چنین انتصاباتی دیده نمی‌شود و غالبا از مرکز استان هستند؟

اینکه نماینده‌ای از شرکت‌های تولید و تکثیر در انجمن باشد، بسیار نیکوست، اما برای چنین گزینه‌ای به چه دلیل از مشورت سایر شرکت‌ها، انجمن‌ها و شوراهای شهرستان استفاده نمی‌گردد؟

چرا در این انتصابات، گزینه‌ای دارای صلاحیت و مورد وثوق اهالی هنر از شهرستان آمل که فعالیت چشمگیری در همه حوزه‌های موسیقی دارد، به چشم نمی‌خورد؟

چنین رفتاری از اداره کل و اداره شهرستان در نادیده گرفتن خواسته انجمن و شورای رسمی خود و تن دادن به چنین انتصابی بسیار آزار دهنده است.

از شما مدیرکل محترم به عنوان عالی‌ترین مرجع دولتی حامی هنرمندان در به سامان رساندن این احوال بد، توقع همراهی داریم.

سازمان مردم نهاد موسیقی آوای دماوند در اعتراض به روند کلی انتصابات در انجمن موسیقی استان، پیگیری این موضوع را در جهت احقاق حقوق اهالی هنر موسیقی، وظیفه خود می‌داند و ضمن ابراز تاسف بابت چنین انتصابی، به تلاش خود برای  رسیدن به نتیجه‌ای عادلانه و مورد نظر اهالی موسیقی، ادامه خواهد داد.