به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر ، "آرنولد شوارتزنگر "ویدیویی عمیقاً شخصی منتشر کرد که در آن شورش‌های خشن و مرگبار ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن را به ظهور آلمان نازی تشبیه کرد.

این بازیگر سینما و فرماندار سابق کالیفرنیا در پیغام طولانی خود به این نکته اشاره کرد که ۲ سال پس از اتمام جنگ جهانی دوم در اتریش به دنیا آمد، اما خانواده‌اش مجبور شد با عواقب سابقه پدرش کنار بیاید که در زمان جنگ در میان نازی‌ها خدمت می‌کرد.

شوارتزنگر گفت به این ترتیب خودش اثر کریستال‌ناخت یا "شب شیشه‌های شکسته"آلمان نازی را حس کرد. او این واقعه را به عنوان "شبی از کشتار یهودی‌ها در سال ۱۹۳۸ که توسط گروهی نازی معادل گروه پراد بویز آمریکا صورت گرفت"توصیف کرد.

او گفت: چهارشنبه شب شیشه‌های شکسته اینجا در ایالات متحده روی زمین ریخته بود. اما شورشی‌ها فقط پنجره‌های کنگره را نشکستند. آن‌ها ایده‌هایی را خرد کردند که ما نادیده می‌گرفتیم و بنیادهایی را زیر پا گذاشتند که کشورمان بر پایه آن‌ها بنا نهاده شده است.

شوارتزنگر در ادامه از دونالد ترامپ انتقاد کرد و هشدار داد که آمریکایی‌ها باید نسبت به عواقب "خودخواه و بدبین بودن"آگاه باشند.

او گفت: ترامپ از طریق گمراه کردن مردم با دروغ یک کودتا راه انداخت. رییس‌جمهور ترامپ یک رهبر شکست‌خورده است. او در تاریخ به عنوان بدترین رییس‌جمهور ثبت خواهد شد. بهترین چیز این است که او به زودی به اندازه یک توییت قدیمی بی‌اهمیت می‌شود.

شوارتزنگر همچنین از اعضای حزب جمهوری‌خواه که حزب خودش است به خاطر همراهی کردن با دروغ‌های ترامپ انتقاد کرد و با نقل قول از رییس‌جمهور تئودور روزولت گفت: میهن‌پرستی به معنای ایستادن همراه کشور است. به معنای ایستادن همراه رییس‌جمهور نیست.

ویدیوی شوارتزنگر تا به حال نزدیک به ۳۰ میلیون بازدید داشته است.