به گزارش هنرآنلاین، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با مجوز نمایش فیلم‌ "ما که هستیم؟" به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی ابوالحسن کیوان موافقت کرد.

در خلاصه داستان "ما که هستیم؟" آمده است: بهرام فرصت زندگی با دختر مورد علاقه‌اش را به دلیل مهاجرت دختر از دست می‌دهد. بعد پی می‌برد پدر و مادرش آنهایی نیستند که او را بزرگ کرده‌اند. زندگی او از این به بعد دستخوش چالشی عمیق می‌شود. عشق و هویتش را از دست رفته می‌بیند. این مسائل درون او را به هم می‌ریزد. او از این به بعد در جستجوی یافتن پاسخی مناسب برای پرسش خود است: که من که هستم ؟ و پرسشی از آن مهم‌تر: ما که هستیم؟

ابوالحسن کیوان تهیه‌کننده و کارگردان این اثر درباره زمان نمایش "ما که هستیم؟" پیش از این گفته بود: به دلیل محتوا و ساختار غیرتجاری فیلم، حساسیت در یافتن جایگاه و زمان مناسب نمایش آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اولین نمایش فیلم "ما که هستیم" قرار بود در جشنواره جهانی فیلم فجر باشد که به دلیل شیوع بیماری کرونا و لغو شدن این جشنواره، منتفی شد.

مراحل فیلمبرداری این فیلم که لوکیشن‌های آن در اطراف دماوند و تخت جمشید و حافظیه شیراز انجام شد، به دلیل شیوع بیماری کرونا با شرایط سخت و پیچیده‌ای همراه بود.

گروه بازیگران این فیلم را افشین نخعی، محمدرضا برزگر، مهدی‌ خان احمدی، رایا نصیری، نینا برزگر، الهه پوررستمی، معصومه دشتی، شیما الله ‌بیگی، آزاد پارسایی نژاد، مهدی ضیغمی مقدم، منصور زارع، معصومه زاهدی، هانی نیکو پیام، حسین برزگر، علی میرزایی، عرشیا باقری، محمد طاها نوری و هنرمند خردسال تلما رفعت خواه تشکیل می‌دهند.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سجادیان، مدیر صدابرداری: میثم حسنلو، موسیقی: نینا برزگر، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: بهارک فرامرزی، دستیار دوم کارگردان: محمد عزیزی، خاطره فخرآبادی، منشی صحنه: سحر عقیقی، مدیر تدارکات: علی رفعت خواه، گریم: الهه عالی حسینی، دستیار گریم: رضا سالاری، لباس: سارا ولی پور، عکس: الهه حسینی، مشاور فرهنگی: سلمان فرخنده و مدیر رسانه‌ای: فرنوش آباء.

ابوالحسن کیوان، نقاش، مجسمه ساز، معمار و فیلمساز در ۱۳۵۸ از دانشگاه "هنر" در تهران فارغ‌التحصیل شد و بعد از مهاجرت به استرالیا، در دانشگاه "تیف کالج" به تحصیلات خود ادامه داد.