سرویس سینمایی هنرآنلاین: "خانه ماهرخ" نخستین ساخته شهرام ابراهیمی متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.

ابراهیمی دانش آموخته سینماست و فعالیت خود را از انجمن سینمای جوان شهرکرد آغاز کرد. او در طی این سال‌ها به تدریس، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، تدوین و تهیه‌کنندگی در سینما روی آورد و در کارنامه کاری خود ساخت سریال "سینا و تینا" و مستندهای "کوچه رهایی" و "جان بازان" را به ثبت رساند. همچنین در آثاری چون "طول موج"، "آبراه شمالی"، "آواز باران"،"مرد خاک"، "رنگ تلخی"، "مثل نسیم"، "تلالو"، "کوچه رهایی"، "خاطرات لیلا" به ایفای نقش پرداخت و در طی این سال‌ها بارها از جشنواره‌های مختلف جوایزی را از آن خود کرد.

ابراهیمی امسال در مقام یکی از تهیه‌کنندگان فیلم "بچه گرگ‌های دره سیب" به کارگردانی فریدون نجفی با همراهی مجید برزگر در سی و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور یافت و موفق به دریافت چهار پروانه زرین این جشنواره شد. او حالا با فیلم "خانه ماهرخ" در مقام کارگردان نخستین تجربه بلند سینمایی خود را به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ارسال کرده است.

شهاب حسینی علاوه بر تهیه‌کننده، به عنوان مشاور در کنار او قرار گرفته است تا داستانی پرالتهاب را روایت کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: "ماهرخ" که مشغول بازی در اولین فیلمش است، وارد خانه می‌شود و توسط همسرش "کیوان" و دوستانِ مشترکشان، به مناسبت تولدش غافلگیر می‌شود. حجم برف شادی روی سر و هیکل ماهرخ بیش از حد است، کیوان به او نزدیک می‌شود و همین که برای روشن کردنِ شمعِ روی کیک فندک می‌زند، ماهرخ آتش می‌گیرد. کیوان به اتهام به آتش کشیدنِ ماهرخ، دادگاهی می‌شود و شبهات و سوالاتِ متعددی مطرح می‌شود. ظاهراً کیوان به دلیل حسادت یا مخالفتش با ماهرخ برای بازی در فیلم چنین بلایی را سرش آورده. همین حسادت یا شبهات، داستان را به مسائل اجتماعیِ پیرامون سینما سوق می‌دهد.

امیر رضا دلاوری،  الهام نامی، رضا نجفی، رحمان باقریان،  مهری آل آقا،  محمد قوام،  مهدی بجستانی، علی عطایی هور، رضا نیلی، جمال فوادیان، مهرو تفرشی، رامین سامانی، اشکان دلاوری، شبیر شیرازی، میثم کزازی، سوده ازقندی، علی سیبی،  عرفان حیدری، خشایار عاطفی، سرور امیری، رضا حیدری، محسن یوسفی، نسیم کیانی، فربد حیدری، بردیا ماهی صفت، علی میرعلم‌زاده، حبیب تاج میری، عباس نیسی، وحید حیدری، راشین عرب‌زاده، هانیه بیدار، ملیکا اکبری،  اهورا گرجی،  حسین موسوی،  حسین شیخی،  حامد سجادی فر، علی غیاثی ،  آوا رسولی و  آتنه فقیه نصیری، در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.