به گزارش هنرآنلاین، طبیب آرا درباره برگزاری سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر گفت: من مجسمه استاد داریوش صفوت را ساختم که ساخت این مجسمه چند روزی است که تمام شده است. برای ساخت این مجسمه مهم‌ترین موضوع برای من شباهت‌سازی بود و زیبایی در مرحله اول قرار داشت. همچنین برای من حس و حال و بیان مجسمه در این پرتره مهم بود که خوشبختانه در این زمینه‌ها کاملا موفق بودم و به ساختاری که مد نظرم قرار داشت رسیدم.

وی در ادامه افزود: برگزاری سمپوزیوم مفاخر به صورت آنلاین مزایا و معایبی دارد که به نظرم مزایای سومین سمپوزیوم بیشتر از معایب آن بود زیرا هنرمندان در کارگاه‌های خود مجسمه‌ها را ساختند و به همین دلیل وقت و تمرکز کافی داشتیم و از این جهت کاملا راحت بودیم و در شرایط فکری آسوده آثارمان را ساختیم.

آرا تاکید کرد: البته برپایی سمپوزیوم تعاریف دیگری دارد ولی هنرمندان توانستند در خلوت خود آثار خوبی برای این رویداد خلق کنند.

وی در پایان گفت: به نظرم این سمپوزیوم به بهترین نحو برگزار شد و تیم اجرایی بر موضوع و کار اشراف کامل داشتند و هنرمندان هم کارهای خوبی ارائه دادند.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.