سرویس سینمایی هنرآنلاین: هر سال علاوه بر کارگردانان قدیمی، چندین فیلمساز جدید نیز به عرصه فیلمسازی و سینمای جریان اصلی راه پیدا می‌کنند که یا فارغ‌التحصیل این رشته هستند و یا پس از سال‌ها دستیاری اقدام به ساخت فیلم بلند سینمایی خود می‌کنند.

جشنواره فیلم فجر نیز ویترینی برای این نمایش است تا بتوانند اولین گام فیلمسازی خود را بلند برداشته و خود را به علاقه‌مندان عرصه سینما معرفی کنند. در سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر با اختصاص بخش نگاه نو و صرفاً یک سیمرغ بلورین برای این بخش فضای دلخوری بسیاری برای فیلمسازان ایجاد کرده بود، چرا که عمدتاً این قشر برای نمایش قدرت خود در این عرصه به سراغ همکاری با کاربلدان این عرصه می‌روند و اختصاص یک سیمرغ و نادیده گرفته شدن فعالیت سایر سرگروه‌ها موجبات دلخوری بسیاری را فراهم می‌کرد و حتی گاهی انگیزه را از آن‌ها می‌گرفت تا با فیلم اولی‌ها همکاری داشته باشند.

در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حذف هیئت انتخاب، تمامی آثار متقاضی حضور مورد داوری قرار گرفته و در نهایت فیلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه هستند در صورت فراهم شدن شرایط نمایش و تایید ستاد ملی کرونا برای اصحاب رسانه، اهالی سینما و در نهایت عموم مردم شانس نمایش خواهند داشت.

 درواقع امسال  رقابت میان فیلم اولی‌ها با سایر فیلمسازان، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. نکته دیگر این که در فهرست فیلم اولی‌هایِ متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، اسامی به چشم می‌خورد که گاهی سال‌هاست در این عرصه مشغول کار و فعالیت هستند و نامشان بسیار به گوش خورده است.

در این گزارش نگاهی داریم به برخی فیلم‌های اول که سازندگانشان فرم حضور در جشنواره فجر امسال را پر کرده‌اند.

فیلم آهو

"آهو"، هوشنگ گلمکانی

هوشنگ گلمکانی منتقد و روزنامه‌نگار سینما که فارغ‌التحصیل رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران است، با فیلم "آهو" به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و نوشته خودش و سپیده آرمان متقاضی حضور در جشنواره است. او که پیش از این بیشتر در کار ترجمه فیلمنامه و نگارش کتاب فعالیت داشت و همچنین به‌عنوان یکی از اعضای شورای سردبیری مهم‌ترین مجله سینمایی کشور (ماهنامه سینمایی فیلم) مشغول است، بارها به‌عنوان عضو هیئت داوران در جشنواره‌هایی چون لایپزیگ، تفلیس، پرتقال طلایی آنتالیا، دیدار دوشنبه تاجیکستان، جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلمشید آمریکا حضور یافته است. گلمکانی با ساخت فیلم مستند "گنگ خواب دیده" نخستین تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشت. مستندی که با اقبال خوبی مواجه شد و حالا او با ساخت فیلم "آهو" در حالی بار دیگر در مستند کارگردانی نشسته است، که این بار به‌عنوان نخستین فیلم بلند سینمایی اثرش را در جشنواره ارائه می‌دهد. "آهو" حکایت انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بربادرفته می‌بیند، اما هنوز امیدش را از دست نداده است. رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی و سپیده آرمان ازجمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

نیلگون

"نیلگون"، حسین سهیلی‌زاده

حسین سهیلی‌زاده فعالیت خود را با ساخت آثار تلویزیونی از دهه ۷۰ آغاز کرد و در طی این سال‌ها آثار پرمخاطبی چون "پریا"، " آخرین بازی"، "آوای باران"، "فاصله‌ها"، "دلنوازان"، "آخرین دعوت"، "آخرین گناه"، "روزهای اعتراض"، " پیله‌های پرواز"، "عشق گمشده" و "مانکن" را برای شبکه‌های مختلف تلویزیون و همچنین شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است. از این فیلمساز این روزها سریال "ملکه گدایان" از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است. سهیلی‌زاده در تمام این سال‌ها به ساخت آثار تلویزیونی مشغول شد و از سینما دور ماند اما نشان داد که رگ خواب مخاطب را به‌خوبی شناخته است و می‌داند که چطور باید مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد. با علم به تفاوت‌های دو مدیوم، حضور او در سینما با نخستین ساخته‌اش با نام "نیلگون" کنجکاوی‌برانگیز است. "نیلگون" به قلم بابک کایدان نوشته شده است و ایرج محمدی آن را تهیه کرده است. قصه فیلم درباره دختری به نام نیلگون است که یک پسر پولدار و یک پسر فقیر عاشق او هستند، اما خودش به شهاب پسر فقیر که همبازی دوران کودکی اوست تمایل دارد. شهاب متواری و تحت تعقیب است و پدر نیلگون و دوستش سامره با این رابطه و وصلت مخالفند و او را به سمت دیگری سوق می‌دهند. محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی، آناهیتا درگاهی و سام درخشانی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

زالاوا

"زالاوا"، ارسلان امیری

ارسلان امیری را بیشتر به دلیل فیلمنامه‌هایی که نوشته است می‌شناسیم. او کار حرفه‌ای خود را با مستندسازی و تدوین آغاز کرد و سپس به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در سال ۱۳۸۶ تله‌فیلم "گمشده در تاریکی" را نوشت که مازیار میری آن را کارگردانی کرد. پس از آن تله‌فیلم "قصه داود و قمری" را نوشت و آیدا پناهنده آن را کارگردانی کرد که در بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر کاندیدای بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در بخش ویدئویی شد. امیری با نگارش فیلمنامه و تدوین فیلم "آبروی ازدست‌رفته آقای صادقی" به کارگردانی آیدا پناهنده جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره تولیدات تلویزیونی جام جم دریافت کرد. او در سال ۱۳۹۳ نخستین تجربه سینمایی خود را با فیلمنامه "ناهید" و با همکاری آیدا پناهنده پشت سر گذاشت و کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو شد. این فیلم همچنین در بخش نگاه نو شصت و هشتمین جشنواره کن در سال ۲۰۱۵ حضور یافت و موفق به دریافت جایزه این بخش شد. امیری و پناهنده بار دیگر این همکاری را تکرار کردند و این بار "اسرافیل" را نوشتند که لوح تقدیر بهترین پیرنگ داستانی را از هفتمین جشن انجمن فیلمنامه نویسان سینمای ایران در سال ۱۳۹۶ دریافت کرد. پس از دریافت این جوایز امیری به سراغ نگارش فیلمنامه "ویلایی‌ها" با کمک منیر قیدی رفت و این بار کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد و تندیس بهترین فیلمنامه را از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت دریافت کرد. امیری علاوه بر این‌ها در بخش مستند نیز خوش درخشید و جوایز بسیاری را دریافت کرد. او با مستند "اتاق امن" در سال ۱۳۸۹ موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از چهارمین جشنواره فیلم پلیس و جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره شاپرک‌های شهر شد. او همچنین برای تدوین مستندهای "خانه قمرخانم"، "زمناکو" نیز کاندیدای دریافت جایزه شد. ارسلان امیری پس از یک تجربه بین‌المللی در ژاپن در مقام فیلم‌نامه‌نویس و تدوینگر با فیلم سینمایی "پاییز نیکایدوها" به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی ‌نائومی کاواسه و بازی ماسایا کاتو و شیزوکا ایشی‌باشی مقدمات ساخت نخستین فیلم سینمایی خود را آغاز کرد. این هنرمند پس از همکاری در این آثار، برای نخستین بار دست‌به‌کار ساخت یک فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری با عنوان "زالاوا" در مقام کارگردان شد. طرح و‌ فیلمنامه‌ "زالاوا"، در سال ۲۰۱۹ در بازار آسیایی فیلم هنگ‌کنگ از میان آثار متقاضی از بیست‌ و یک‌ کشور در مرحله‌ داوری نهایی قرار گرفت و سرانجام موفق شد جایزه‌ حمایت HAF را که از سوی Kofic (خانه‌ فیلم کره جنوبی) اهدا می‌شود، دریافت کند. قصه فیلم را امیری با همراهی تهمینه بهرام و آیدا پناهنده با الهام از ماجرایی که در واقعی بودن آن تردید وجود داشت، نوشتند. ماجرایی که احتمالاً نیمی از آن ازنظر اهالی این منطقه، واقعی و ترسناک است. امیری برای ساخت این فیلم به زادگاهش سنندج رفت و در روستای شیان و بخشی دیگر در خرم رود همدان فیلمبرداری کرد. نوید پورفرج، هدی زین العابدین و پوریا رحیمی سام به ایفای نقش می‌پردازند و باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی، زاهد زندی، مهسا حجازی و تعدادی از بازیگران فعال و پیشکسوت تلویزیون و تئاتر استان کردستان دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم شیرجه بزرگ

"شیرجه بزرگ"، کریم لک‌زاده

کریم لک‌زاده فیلمساز جوانی است که با ساخت فیلم‌های کوتاهی چون "صبح کنار جاده"، "غم‌‌ها و غریزه‌ها"، "جنایت و مکافات"، "فرشته زرد" و "دختری در میان اتاق" بارها و بارها در جشنواره‌های داخلی و خارجی خوش درخشید و برای فیلم "دختری در میان اتاق" جایزه بهترین فیلم کوتاه هفدهمین جشنواره فیلم بیروت و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را از آن خود کند. او پیش از ساخت فیلم کوتاه "دختری در میان اتاق"، به سراغ ساخت نخستین فیلم بلند خود رفت، "قیچی" در سال ۱۳۹۴ به نویسندگی و کارگردانی لک‌زاده ساخته شد و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش هنر و تجربه به نمایش درآمد و سپس راهی اکران در این گروه سینمایی شد. در همان سال او دومین فیلم بلندش یعنی "کله سرخ" را نیز ساخت و در جشنواره فیلم منهایم آلمان و برلیناله به نمایش درآمد و در گروه هنر و تجربه فرصت اکران یافت. شاید سال ۱۳۹۴ را برای لک‌زاده باید سال پرکاری او نامید، چرا که در همین سال فیلم کوتاه "قمارباز" را نیز کارگردانی کرد و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه را در بخش فیلم کوتاه هفدهمین جشن خانه سینما از آن خود کرد. لک‌زاده سال ۱۳۹۶ در مقام نویسنده ظاهر شد و فیلمنامه سریال "نوار زرد" را برای پوریا آذربایجانی نوشت. یک سال بعد نیز "ماچ سینمایی" را ساخت، فیلمی کوتاه درباره عشق و مرگ و تصویری که از آن روایت می‌شود. اما او سال ۱۳۹۷ اقدام به ساخت یک مجموعه اینترنتی با نام "هزار و ده شب" کرد که در ایام نوروز روی یکی از پلتفرم‌ها قرار گرفت و نخستین تجربه سریال سازی در فضای اینترنتی رقم خورد. پس از آن لک‌زاده بار دیگر در مقام نویسنده اقدام به نگارش فیلمنامه سریال "شاهرگ" کرد که از شبکه دو سیما پخش شد. در ادامه لک‌زاده بار دیگر در مقام نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی "شیرجه بزرگ" را با پروانه سینمایی ساخت که این فیلم برای ارائه به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است. "شیرجه بزرگ" در لاهیجان، روستای خرما، روستاهای مرز ارمنستان، ارمنستان و دیلمان فیلمبرداری شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: مَرد و مریم برای یافتن گمشده‌شان همراه با سه جامانده از یک گروه سیرک، وارد سفری پرماجرا در جاده‌ها می‌شوند... پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، سونیا سنجری، ساسان کاوه، حامد نجابت، علی سعدی، محمد رضاپور مقدم، زهرا ابراهیمی، اصلان شاه ابراهیمی و میثم دامن زه بازیگران "شیرجه بزرگ" هستند.

گیجگاه

"گیجگاه"، عادل تبریزی

عادل تبریزی سال‌ها در مقام دستیار کارگردان فعالیت داشته است و در کارنامه‌اش همکاری با کارگردانانی چون مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی را به ثبت رسانده است. او پیش از این با ساخت آثار کوتاه سینمایی کارگردانی را تجربه کرد و درنهایت‌ با فیلم "گیجگاه" وارد سینما شد. فیلمی که میرولی الله مدنی و حنیف سـروری آن را تهیه کرده‌اند و جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آییش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیل‌پور، علی باغفر، حامد شیخی، داود ونداده و با معرفی بازیگر نوجوان علی راد و با هنرمندی حسن رضایی و رضا صفایی پور در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. به گفته گروه تولید "گیج گاه نوستالژیک نیست، حالی است که دیگر نیست." فیلمنامه "گیجگاه" بر اساس ایده‌ای از عادل تبریزی، به‌طور مشترک توسط ارسلان امیری و عادل تبریزی به نگارش درآمده است و سرمایه‌گذاری این اثر را محمد حسینخانی و حنیف سروری بر عهده دارند.

فیلم سایه باز

"سیاه باز"، حمید همتی

حمید همتی که امسال در مقام یک فیلم اولی به جشنواره فیلم فجر می‌آید، فارغ‌التحصیل فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان ایران است. او در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به‌عنوان دستیار و برنامه‌ریز فعالیت داشته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های "اخلاقتو خوب کن"، "بدون اجازه"، "قفس طلایی"، "لینا" و سریال‌های "ساعت شنی"، "ترمه"، "من نمنم"، "باران بهاری"، "سه در چهار"، "قاتل پنجم" و فیلم‌های تلویزیونی "این سرزمین"، "فردای بهتر"، "راه سبز"، "جاده دوستی"، "مسافرخانه بشارت" و... اشاره کرد. همتی برای نخستین فیلم سینمایی خود به سراغ موضوعی اجتماعی رفته و ماجراهای اجتماعی مربوط به بیت کوین را به‌عنوان خط اصلی قصه فیلم "سیاه باز" در نظر گرفته است. علی قائم‌مقامی تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد و سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، علی رهبری، المیرا دهقانی، حامد بیسادی و آتیلا پسیانی در "سیاه باز" به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حرف آخر

"حرف آخر"، ابراهیم شفیعی

"حرف آخر" اولین ساخته سینمایی ابراهیم شفیعی است که پیش از این چندین فیلم کوتاه و مستند ساخته است. او پیش از این دستیار کارگردان‌های صاحب نامی همچون رسول صدرعاملی، جمال شورجه و علی شاه‌حاتمی را بر عهده داشته و چندین فیلم کوتاه موفق ساخته و در بیش از ۴۰ جشنواره حضور داشته است. ابراهیم شفیعی پیش از این فیلم‌های کوتاهی چون "رولت"، "دو تار مو"، "صدای سکوت"، "صدای خواب"، "خط سفید"، "ساغر"، "روایت راوی" و مستندهای "زندگی و دیگر هیچ"، "فرنگیس" و "پارادیزو" را در رزومه کاری خود دارد. فیلمبرداری فیلم سینمایی"حرف آخر" طی ۳۵ جلسه در تهران با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در لوکیشن‌های متعدد داخلی و خارجی انجام شد و سینا گنجوی هم‌زمان با فیلمبرداری آن تدوین "حرف آخر" را آغاز کرد. داستان این فیلم درباره قضاوت، عشق و تردید است. "حرف آخر" داستانی است که می‌خواهد نشان دهد که چطور می‌شود به‌واسطه یک امضا یک شخص می‌تواند شخص دیگری را از کره زمین حذف کند اما همان آدم به‌تنهایی قادر نیست به‌تنهایی چرخه حیات و نسل را ادامه دهد. زندگی برشی است از این رفتن و آمدن‌های پرتردید و پر قضاو‌ت‌. ایوب آقاخانی، شبنم قلی خانی، ثریا قاسمی، علی استادی، علی باقری، مونا کرمی، وندا جعفری و حسن نجاریان، محمدعلی تقوى، هیلا اکرامى، آذین احرامى، مریم کاظمى و سهیل محبی بازیگران فیلم سینمایی "حرف آخر" هستند.

طبقه یک و نیم

"طبقه یک و نیم"، نوید اسماعیلی

فیلم سینمایی "طبقه یک و نیم" به کارگردانی نوید اسماعیلی و نویسندگی حسین نمازی، پس از پایان فیلمبرداری و با انجام هم‌زمان مراحل تدوین و فنی، برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. نوید اسماعیلی، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی "قرعه" با برزو نیک‌نژاد همکاری داشته است. این کارگردان جوان کشور بعد از ساخت تله‌فیلم "مامان مهشید" برای اولین فیلم سینمایی خود سراغ یک مضمون کمدی اجتماعی رفت. این فیلم یک کمدی اجتماعی با فضایی خاص است که اولین اثر سینمایی نوید اسماعیلی در مقام کارگردان محسوب می‌شود و داستان آن در یک کارخانه می‌گذرد که مدیر مالی آن یک روز با ورود به محل کار، متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود که همین سرآغاز ماجراهای مختلف فیلم است. داستان این فیلم در یک صبح زمستانی آغاز می‌شود که بهنام قصد ورود به شرکت دارد اما سرگرد سعیدی که فردی کارکشته است به دنبال سارقان انبار شرکت می‌گردد و با مشاهده رفتار و عملکرد بهنام شک و تردیدش بیشتر می‌شود. با این اتفاق ساده زندگی بهنام دستخوش تغییرات مختلف شده و ناگهان همه چیز برای او عوض می‌شود. "طبقه یک و نیم" نشان می‌دهد که چه طور اتفاقات بیرونی و خارج از دسترس یک فرد می‌تواند زندگی و شرایط یک فرد را دستخوش اتفاقات مختلف کند. اتفاقاتی که در کنار فضای اجتماعی خود با رویکردی طنز به آن پرداخت می‌شود. مهدی هاشمی، صحرا اسداللهی، سیروس همتی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده، مهران رجبی، امیرمحمد متقیان، اسدالله یکتا، اصغر حیدری، مهدی موسوی، مریم فرجی و رامتین پورقاسمیان همراه با مانی سقاباشی به‌عنوان بازیگر خردسال، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

فیلم خانه ماهرخ

"خانه ماهرخ"، شهرام ابراهیمی

شهرام ابراهیمی که دانش‌آموخته سینماست، فعالیت خود را از انجمن سینمای جوان شهرکرد آغاز کرد و در طی این سال‌ها به تدریس، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، تدوین و تهیه‌کنندگی در سینما روی آورد. او در کارنامه کاری خود ساخت سریال "سینا و تینا" و مستندهای"کوچه رهایی" و "جان بازان" را به ثبت رساند. همچنین در آثاری چون "طول موج"، "آبراه شمالی"، "آواز باران"،"مرد خاک"، "رنگ تلخی"، "مثل نسیم"، "تلالو"، "کوچه رهایی"، "خاطرات لیلا" به ایفای نقش پرداخت و در طی این سال‌ها بارها از جشنواره‌های مختلف جوایزی را از آن خود کرد. ابراهیمی امسال در مقام یکی از تهیه‌کنندگان فیلم "بچه گرگ‌های دره سیب" به کارگردانی فریدون نجفی با همراهی مجید برزگر در سی و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور یافت و موفق به دریافت چهار پروانه زرین این جشنواره شد. او حالا با فیلم "خانه ماهرخ" در مقام کارگردان نخستین تجربه بلند سینمایی خود را به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ارسال کرده است. شهاب حسینی علاوه بر تهیه‌کننده، به‌عنوان مشاور در کنار او قرار گرفته است تا داستانی پرالتهاب را روایت کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: "ماهرخ" که مشغول بازی در اولین فیلمش است، وارد خانه می‌شود و توسط همسرش "کیوان" و دوستانِ مشترکشان، به مناسبت تولدش غافلگیر می‌شود. حجم برف شادی روی سر و هیکل ماهرخ بیش از حد است، کیوان به او نزدیک می‌شود و همین که برای روشن کردنِ شمعِ روی کیک فندک می‌زند، ماهرخ آتش می‌گیرد. کیوان به اتهام به آتش کشیدنِ ماهرخ، دادگاهی می‌شود و شبهات و سؤالات متعددی مطرح می‌شود. ظاهراً کیوان به دلیل حسادت یا مخالفتش با ماهرخ برای بازی در فیلم چنین بلایی را سرش آورده. همین حسادت یا شبهات، داستان را به مسائل اجتماعیِ پیرامون سینما سوق می‌دهد. امیررضا دلاوری، رحمان باقریان، مهری آل آقا، محمد قوام، نسیم کیانی، اشکان دلاوری، عرفان حیدری، الهام نامی، رضا نجفی، مهدی بجستانی، علی عطایی هور، رضا نیلی، جمال فوادیان، مهرو تفرشی، رامین سامانی، شبیر شیرازی، میثم کزازی، سوده ازقندی، علی سیبی، خشایار عاطفی، سرور امیری، رضا حیدری، محسن یوسفی، فربد حیدری، بردیا ماهی صفت، علی میرعلم‌زاده، حبیب تاج میری، عباس نیسی، وحید حیدری، راشین عرب‌زاده، هانیه بیدار، ملیکا اکبری، اهورا گرجی، حسین موسوی، حسین شیخی، حامد سجادی‌فر، علی غیاثی و آتنه فقیه نصیری با همراهی آوا رسولی بازیگر خردسال، در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

حکم تجدید نظر (2)

"حکم تجدید نظر"، محمدامین کریم پور

محمدامین کریم‌پور فیلمساز جوان و پرحاشیه جشنواره سی و نهم است که با نخستین فیلم بلند سینمایی خود در این رویداد سینمایی حضور دارد. او که پیش از این سابقه فعالیت در عرصه سینمایی را نداشته است و تنها در اینستاگرام فعالیت داشته است، در این فیلم سینمایی از حضور مشاورانی چون رضا کریمی و آزیتا موگویی در کنار خود بهره می‌برد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش به اتهام قتل نامزدش لیدا در زندان بسر می‌برد و در انتظار دادگاه است. او برای مادرش فرشته قسم می‌خورد که بی‌گناه است، فرشته به کمک وکیل آرش و یکی از دوستانش بهروز ساجدی، به دنبال جمع‌آوری مدارک و شواهدی برای اثبات بی‌گناهی پسرش است. ژاله صامتی، همایون ارشادی، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی، آرش عدل‌پرور و مجید یلان به‌عنوان بازیگر او را همراهی کرده‌اند.