به گزارش هنرآنلاین، غزال بهمنی دبیر سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان در گفت‌وگو با روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام کرد: تا روز گذشته ۵۰۵ اثر قابل نمایش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. این آثار، وارد مرحله داوری خواهند شد و سپس قابل نمایش نیز خواهند بود.

وی از موفقیت برگزاری ورک‌شاپ‌های این جشنواره نیز خبر داد و گفت: هر ورک شاپ از ۴۰۰ تا هزار نفر مخاطب داشته است و این اتفاقی نو در هنر صنعت مد و لباس افتاد به‌ویژه بخش کودک و نوجوان این هنر ـ صنعت است.

بهمنی افزود: برگزاری این ورک‌شاپ‌ها موجب شد بسیاری از کسانی که علاقه‌ای به شرکت در جشنواره نداشتند، با موضوعات جدید و خاصی مثل طراحی لباس برای کودکان معلول آشنا شده و خواستار ورود به جشنواره باشند. بر همین اساس مهلت ارسال آثار که تا ۱۵ دی‌ماه اعلام شده بود تا ۲۰ دی‌ماه تمدید شد.

وی تصریح کرد: این تاریخ آخرین‌مهلت ارسال آثار است و از ۲۲ تا ۲۶ دی‌ماه آثار داوری می‌شود و بعد از ایام فاطمیه نیز اختتامیه و معرفی برگزیدگان را خواهیم داشت.

بهمنی در پاسخ به این سؤال که آیا نمایش آثار به‌صورت مجازی خواهد بود؟ گفت: امیدواریم حداقل یک روز نمایش حضوری آثار برگزیده را داشته باشیم. اما حتی اگر مجبور شدیم نمایش آثار را به‌صورت مجازی داشته باشیم، صرفاً عکس آثار نمایش داده نمی‌شود بلکه دکور طراحی شده و فیلم و موشن مناسب و در شأنی تولید خواهد شد تا آثار به‌خوبی به نمایش درآیند.

وی در پایان گفت: نمایش آثار به‌صورت فیلم در یک فضای مناسب مربوط به کودک و نوجوان تولید و از برگزیدگان و میهمانان ویژه ازجمله تولیدکنندگان دعوت می‌شود آثار را ببینند. همچنین امکان برقراری ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان را برقرار می‌کنیم. مراسم اختتامیه نیز به‌صورت حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

info