به گزارش هنرآنلاین، مرتضی دستجردی از مجسمه‌سازان حاضر در سومین سمپوزیوم مفاخر گفت: من مجسمه دکتر مهدی گلشنی را در این رویداد ساختم. نکته ویژه این سمپوزیوم ساخت ماکت بود که سبب شد بسیاری از خطاها در هنگام ساخت ماکت برطرف شود تا مجسمه‌سازان به شکل بهتری اثر اصلی خود را ارائه کنند. ساخت ماکت سبب شد که اگر جایی لازم است ترکیب‌ها را عوض کنیم و این کار تجربه متفاوتی برای همه ما بود.

دستجردی در ادامه بیان کرد: من چون در مشهد هستم با استفاده از عکس و فیلم توانستم مجسمه دکتر مهدی گلشنی را بسازم و از نزدیک نتوانستم با ایشان ارتباط داشته باشم. من در بیشتر کارهایم شخصیت‌سازی و شباهت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: مزایای برگزاری سمپوزیوم به صورت آنلاین این بود که هنرمندان هر ساعتی که دوست داشتند می‌توانستند کار کنند در صورتی که اگر به صورت حضوری بود مجبور بودیم فقط از ساعت ۹ تا ۴ به صورت گروهی فعالیت کنیم. البته آنلاین بودن مشکلاتی را هم به وجود آورد که فکر می‌کنم چون بار اول بود هماهنگی‌ها دیرتر صورت می‌گرفت.

این مجسمه‌ساز در ادامه خاطرنشان کرد: به نظرم اگر این سمپوزیوم به صورت گروهی برگزار می‌شد خیلی بهتر بود ولی به دلیل بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن مسئولان راه دیگری به جز برگزاری آنلاین نداشتند.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.