به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت اولین جلسه کارگروه موسیقی روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه با حضور نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل و اعضای کارگروه موسیقی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محبوبه اسپیدکار دبیر کارگروه‌های تخصصی موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن خوشامدگویی به هنرمندان گفت: کارگروه‌های تخصصی بخش‌های اصلی اساسنامه موسسه است و به دلیل شیوع کرونا و فاصله‌ای که در جلسات کارگروه‌ها انداخت مجدداً آن را شروع کرده و ادامه می‌دهیم.

در ادامه نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: یکی از غنی‌ترین بخش‌های این موسسه حوزه موسیقی است چرا که تعداد بسیاری از اساتید بزرگ این حوزه عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستند. موسیقی غذای روح است و هم در رزم‌ها و هم در بزم‌ها می‌بینید که از موسیقی نهایت استفاده را می‌کنند. موسیقی می‌تواند ملت‌ها را به هم نزدیک کرده و یک زبان بین‌المللی دارد ، بنابراین یک ظرفیت بسیار بزرگی دارد که می‌تواند در حفظ و گسترش و شناساندن زبان و ادب پارسی کمک کند.

او ادامه داد: بهترین تصمیم‌ها بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود و قرار است ما خدمتگزار شما باشیم و با هم مدیریت موسسه را انجام بدهیم. مدیریت در حوزه فرهنگ هم بسیار سخت است و هم بسیار سهل که امیدواریم با کمک شما در کنار هم این امر را پیش ببریم.

وی افزود: در ایران آموزشگاه‌های موسیقی بسیاری هست بیشترین مطالبه‌گری موسیقی را نسل جوان دارد. این نکاتی است که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد: شما برای نسل جوان مسیر درست را مشخص می‌کنید و انتظار داریم تجربه خود را به نسل جوان منتقل کنید. همچنین می‌توانیم در حوزه آموزش فعالیت‌های نیز داشته باشیم که تجربه گران‌سنگ شما اساتید می‌تواند در حوزه موسیقی به علاقه‌مندان به جوانان منتقل شود.

سپس داوود فیاضی خواننده پیشکسوت گفت: جمع حاضر، جمع بسیار مناسبی است چرا که طیف‌های  بسیاری از حوزه موسیقی را در برگرفته است و اگر جلسات به‌طور منظم تشکیل شود می‌تواند به‌خوبی به نتیجه برسد. هنرمندان پیشکسوت باید احیا شوند و به فعالیت بپردازند.

سپس سوسن اصلانی عضو موسسه و همسر مرحوم حسین دهلوی آهنگساز گفت: در این مدت تنها جایی که از هنرمندان حمایت کرده است این موسسه بوده و ما توانستیم اینجا نفس بکشیم.

در ادامه جلسه مهدی آذرسینا نوازنده نیز گفت: حال که ما در جلسه کارگروه هستیم باید هوشمندانه عمل کنیم و انرژی خود را برای کارهایی بگذاریم که دغدغه جامعه موسیقی و هنرمندان پیشکسوت موسیقی است.

در ادامه جلسه نیکنام حسینی‌پور اضافه کرد: ما باید بتوانیم ارتباطی بین این کارگروه‌ها و نهادهای موسیقی برقرار کنیم تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم و نقطه‌های ارتباط را افزایش داده و با معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه تعامل مؤثر داشته باشیم.

سعید شریفیان آهنگساز در ادامه صحبت‌های این هنرمندان گفت: همه ما تلاش کردیم کارهایی را انجام دهیم که به نفع موسیقی بوده است. موسیقی فعالیت‌های بسیاری چون تولید، تحقیق ،  نوشتار اجرا و ارتباط با مخاطب را در برمی‌گیرد و به نظر من آن چیزی که اهمیت دارد خروجی این کارگروه‌ها است و باید بتواند تأثیرات اجتماعی گذاشت.

پس از شریفیان محمدعلی کیانی‌نژاد نوازنده ضمن تأیید دیگران گفت: به نظر من باید تصمیم‌گیرنده‌هایی را که در رأس کار هستند در جلسات حضور داشته باشند تا بدانیم تا کجا و تا چه حد می‌توانیم تصمیم بگیریم. ما باید به تعهدات وفادار باشیم و اختلاف‌ها را کنار بگذاریم.

او  ادامه داد: همه ما برای موسیقی در حال تلاش هستیم ولی به دلیل اختلافاتی که وجود دارد به نتیجه نمی‌رسیم. همه ما برای فرهنگ مملکت تلاش می‌کنیم.

در ادامه پری ملکی خواننده نیز بیان کرد: به نظر من باید آهسته و قدم قدم پیش رفت و متأسفانه مسائل قانونی ما در ارتباط با موسیقی محدود به بعضی نهادها و سازمان‌های خاص است و این دردناک است. ما یک اشکال بزرگ در موسیقی داریم و آن بت‌پروری است.

او با اشاره به اینکه عرصه موسیقی مملو از هنرمندان بزرگی بوده و هست گفت: ما احتیاج به فکرهای تازه داریم و موسیقی نیاز به هوای تازه دارد.

ملکی افزود: من معتقدم خود موسسه و ما اعضای آن باید منبعی را تشکیل دهیم تا پرتو آن به جوانان برسد.

او ادامه داد: خوب است در مراکزی چون بهزیستی اجراهای برگزار کرد و این موسسه پتانسیل‌های بسیاری دارد و باید در این مسیر پیش برویم.

در انتهای مراسم حسینی‌پور با اشاره به اینکه مردم خاطره جمعی خوبی از هنر هنرمندان پیشکسوت دارند گفت: تأکید ما بر آن است که زمینه‌ای فراهم بشود تا شما هنرمندان بتوانید نوعی از موسیقی را خلق کنید که سطح سلیقه مردم را بالا ببرد و در کنار آن برای هنرمندان نفع اقتصادی نیز داشته باشد. امیدواریم این کارگروه این وظیفه را به‌خوبی انجام دهد.

جلسات کارگروه‌های تخصصی موسسه هنرمندان پیشکسوت به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود.