سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کوتاه "گندم‌زار قرمز" به‌عنوان چهارمین فیلم کوتاه سید اسدالله بحرینی روایتگر خانواده‌ای جنگ‌زده در ایران و داستان پدر و پسری روستایی است. مادر خانواده توسط دشمن، کشته شده است. یک شب در اوج درگیری‌ها، هواپیمای دشمن در نزدیکی روستا سقوط می‌کند و خلبانی که با چتر نجات در روستا فرود می‌آید، توسط پدر اسیر می‌شود و...

بنیامین یزدانی، سعید سواری و علی خوش‌بین در "گندم‌زار قرمز" به ایفای نقش پرداخته‌اند که در بیش از ۱۰ جشنواره داخلی و بین‌المللی نمایش داده شده است.

پیمان شاه‌محمدی تدوینگر فیلم کوتاه "گندمزار قرمز" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این فیلم گفت: "گندمزار قرمز" سال ۲۰۱۷ در منطقه شمال ایران فیلمبرداری شد. اتمسفر و حال و هوای بومی و شمالی ایران، تناقض جذابی با داستان و روایت قصه این فیلم دارد. چون فیلم متکی بر فضای "ضد جنگ" است.

او ادامه داد: من سالیان زیادی در عرصه امور فنی و پست پروداکشن فعالیت می‌کنم. معمولاً در اتاق مونتاژ، آخرین تصمیم‌های دراماتیک و زیبایی‌شناسانه برای هر فیلم گرفته می‌شود چرا که خروجی کار از این اتاق بیرون می‌رود و حائز اهمیت است. در پست پروداکشن و مرحله مونتاژ این فیلم نیز، سعی بر این داشتم که قضاوتی در مورد هر دو جناح جنگی نداشته باشم و بتوانم با برش‌های بین تصاویر، بیشترین احساس ویرانی و آسیب‌های ناشی از جنگ را به شکل دراماتیک و در عین حال غیرمستقیم به مخاطب منتقل کنم. وقتی خروجی کار را در استودیو به همراه کارگردان کار بازبینی می‌کردیم، تا حد زیادی متوجه شدیم که با یک فیلم بی‌پرده و در عین حال چندوجهی مواجه هستیم که این برای فیلم "گندمزار قرمز"، رضایت‌بخش بود.

شاه‌محمدی همچنین درباره موفقیت‌های پی‌درپی این فیلم و حضور در بیش از ۱۴ جشنواره خارجی و داخلی و چندین جایزه در چند رشته مختلف در جشنواره‌های بین‌المللی و میزان استقبال مخاطبان از آن توضیح داد: "گندمزار قرمز" مخاطبش را درگیر تبعات جنگ و تضاد حاکم بر احساسات شخصیت‌های قصه می‌کند و به سبب اتکای فیلم بر روایت و قصه‌گویی، یک تراژدی ضد جنگ است که تا حد زیادی موفق عمل می‌کند. همکاری با اسد بحرینی در این فیلم دغدغه‌مند، برای من قابل احترام و ارزشمند بود.

دیگر عوامل عبارتند از: نویسنده و کارگردان: سید اسدالله بحرینی، دستیار کارگردان: اسماعیل جلایر، فیلم‌بردار: محسن رضایی، تدوینگر: پیمان شاه‌محمدی، صدابردار: سید اسدالله بحرینی، صداگذار: حسن مهدوی، شاهین خاکپور، طراحان صحنه و لباس: آنا شیعه بیگی و مونا رمضانی، گریم: سهیل مشایخی و شکوه مولوی، تولید: مبین عمویی، تدارکات: امید حسن‌پور عکاس: شکوه مولوی، اصلاح رنگ و نور: بهمن قهاری.