به گزارش  هنرآنلاین به نقل از ایلنا،‌ مدال طلا و تقدیر جشنواره عکس بین قاره‌ای آلمان، آفریقای جنوبی و اندونزی به احمد خطیری عکاس ایرانی رسید. 

در جشنواره عکس بین قاره‌ای که در سه سالن آلمان، آفریقای جنوبی و اندونزی با سه موضوع آزاد رنگی، آزاد تک رنگ و موضوع حرکت و ورزش برگزار شد، عکس "تعادل"در سالن اندونزی از احمد خطیری مدال طلای جشنواره و در سالن آلمان عکس "تنهایی"از وی تقدیر جشنواره را از آن خود کرد. 

در این رویداد که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و PSA برگزار شد، آثاری از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) در بخش‌های مختلف جشنواره شامل عرفان آقابابائی، احمد خطیری، فاطمه ورپشتی، میرعلی پرندک، سیداحسان مرتضوی و امیرحسین هنرور پذیرفته شدند. 

احمد خطیری عکاس ایرانی عضو رسمی انجمن عکاسان ایران و عضو فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) پیش از این مدال طلای فیاپ فوتوژرنالیسم صربستان ۲۰۱۷، مدال طلای رومانی، مدال طلای قبرس، مدال نقره نیوجرسی آمریکا، مدال برنز وارنا بلغارستان، مدال برنز ۲۰۱۴ چین، تقدیر ویژه هیأت داوران جشنواره عکاسی در ایتالیا ۲۰۲۰ و … را از جشنواره‌های متعدد بین المللی کسب کرده است. خطیری همچنین پذیرش بیش از ۲۵۰ اثر در جشنواره‌های متعدد بین المللی، برگزاری ده‌ها نمایشگاه متعدد انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور، دبیری و داوری چندین جشنواره ملی و بین المللی را نیز در کارنامه خود دارد. 

فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. 

این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آن‌ها به بیش از ۹۰ مؤسسه ملی در ۵ قاره می‌رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که نماینده رسمی فیاپ در ایران "کلوپ عکس فوکوس"است.