سرویس سینمایی هنرآنلاین: آرمان فیاض کارگردان و فیلمبردار فیلم کوتاه که سال گذشته در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش جایزه بهترین دستاوردهای هنری را برای فیلمبرداری فیلم کوتاه "تاسیان" به دست آورد، در گفت‌وگو باخبرنگار هنرآنلاین درباره این رویداد سینمایی گفت: هر جشنواره‌ای که به حیات فیلم کوتاه کمک می‌کند، قابل احترام است. جشنواره موج هم باعث انگیزه برای فیلمسازان می‌شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر برای تماشاگران و کسانی که این رویداد را دنبال می‌کنند می‌تواند باعث ایجاد انگیزه شود تا خودشان را به رویای فیلمسازی نزدیک‌تر کنند. ضمن اینکه این جشنواره، رویداد بسیار جذابی است چون در یک شهر زیبا با مدیریت خوب برگزار می‌شود. سال گذشته بچه‌ها با انرژی خوبی در یک شهر پر انرژی دور هم جمع شدند، هرچند به نظرم سالن‌ها می‌توانست کیفیت بهتری داشته باشد، با این وجود معتقدم کیفیت برگزاری جشنواره فیلم موج خوب بود.

وی با بیان این که  وجود بخش‌های موضوعی مثل "دریا" و "سفر" در این جشنواره فضای خاصی را به وجود آورده بود، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال جشنواره فیلم موج می‌خواهد به صورت بین‌المللی برگزار شود به نظرم یک اتفاق خوب در راه است. اصلا اگر قرار است یک شهر دیگر به‌عنوان شهر دوم بعد از تهران، برای برگزاری یک جشنواره در نظر گرفته شود قطعا کیش جزو شهرهایی است که بیشترین رای را خواهد داشت چون بهترین امکانات را دارد. کیش یک شهر زیباست و جذابیت‌های توریستی دارد، ضمن این که فیلمسازان علاقه‌مندند فیلم‌هایشان را به خاطر جذابیت‌های توریستی در این جشنواره شرکت بدهند، فارغ از این جشنواره فیلم موج هم سعی می‌کند فیلم‌هایی را انتخاب کند که به فضای سفر نزدیک باشند. این رویداد جزو جشنواره‌هایی است که پتانسیل برگزاری به صورت بین‌المللی‌ را دارد و به نظرم استقبال خوبی از آن خواهد شد.

کارگردان "مانیکور" توضیح داد: جشنواره فیلم موج کیش سال گذشته برخورد متفاوتی نسبت به جشنواره‌های برگزار شده پیش از خود، داشت و این یک امتیاز مثبت بود. مثلا من برای فیلمبرداری "تاسیان" جایزه گرفتم در حالی که با فیلم "مانیکور" در موج حضور داشتم که اتفاقا جوایز زیادی کسب کرده بود، ولی این برخورد متفاوت را پسندیدم. فکر می‌کنم این موضوع به سیاست‌گذاری جشنواره برمی‌گشت و همین سیاست‌گذاری در انتخاب داوران تاثیر مستقیم داشت که باعث شد انتخاب‌های جذابی داشته باشند. این نوعی کشف استعداد استان است.

وی ادامه داد: در این جشنواره بچه‌ها در شهری با پتانسیل بالا دور هم جمع می‌شوند و این انرژی خوب، باعث می‌شود ایده‌های خود را با هم به اشتراک بگذارند قطعا از آن فضای ایجاد شده هم فیلم‌هایی ساخته می‌شود. چون به هرحال چندین طرح و ایده در آن چند روزی که بچه‌های فیلم کوتاه مهمان جشنواره هستند، به اشتراک گذاشته می‌شود.

فیاض در پایان گفت: سال گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد که بانیان جشنواره سعی کرده بودند از بچه‌های فیلم کوتاه در برگزاری آن استفاده کنند، این نکته پسندیده‌ای است که کارگاه‌های آموزشی به بچه‌های کارآمد فیلم کوتاه سپرده شد. من فکر می‌کنم ابراهیم حصاری دبیر این رویداد یکی از مدیرانی است که حضور مثبت او به کیفیت خوب برگزاری جشنواره فیلم موج اضافه کرد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش به دبیری ابراهیم حصاری از ۲۸ بهمن لغایت یکم اسفند در جزیره کیش برگزار می‌شود.