به گزارش هنرآنلاین، هادی مظفری درباره نمایشگاه عکس "مکتب سلیمانی" که قرار است ۱۳ دی‌ماه در گالری هنرهای معاصر کیش افتتاح شود، توضیح داد: هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه عکس "مکتب سلیمانی" توسط اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه هنرهای تجسمی معاصر ایران با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش به دبیری سیدعباس میرهاشمی برگزار می‌شود. نمایشگاه این رویداد به صورت برخط در صفحات مجازی تجسمی و به صورت فیزیکی در کیش برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین قصد داریم با کتابی متشکل از مجموعه آثاری محدود از ارادت مردمی در قالب عکس نسبت به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کنیم.

مظفری با تاکید بر پرداختن به مقام والای شهدا در مدیوم‌های هنری، درباره پرداختن به شخصیتی همچون شهید سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار مدافع زندگی انسان‌ها بود و به همین دلیل قهرمان تلقی می‌شود و پرداختن به قهرمان‌ها وظیفه ما است. امروز شهید سلیمانی را خیلی از مردم جهان می‌شناسند و از او باید به عنوان شخصی که توانست در برابر داعش ایستاد، در قالب‌های مختلف هنری یاد کنیم.

وی تاکید کرد: نباید کار خیلی سریع و فاقد دوراندیشی و کیفیت در این زمینه انجام شود اما از طرفی باید کاری انجام داد که جایگاه و نقش خودش را در تاریخ پیدا کند.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به اینکه این رویداد به صورت کیوریتوری برگزار می‌شود، درباره موضوعات انتخاب آثار گفت: موضوعاتی که هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب عکس ارسال کنند، شامل نبردهای تحت فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق، فعالیت‌های اجتماعی و همراهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مردم در بحران‌ها از قبیل سیل و زلزله، ارادت مردمی به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مراسم تشییع و زیارت مزار ایشان است.

نمایشگاه عکس "مکتب سلیمانی" به دبیری عباس میرهاشمی و دبیر اجرایی عبدالرحیم سیاهکارزاده هم‌زمان به صورت فیزیکی در جزیره کیش و مجازی برگزار خواهد شد.