به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، فردین اسفندیاری از هنرمندان حاضر در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی، ویژه دانشمندان، از ساخت سردیس دکتر رضا نقشینه خبر داد و در این باره گفت: در شروع کار سردیس دکتر نقشینه، من مانند سایر آثاری که کار کرده‌ام از مدلاژ و خمیر استفاده کردم. البته بدیهی است که بخشی از کار نیز به شناخت شخصیت سوژه باز می‌گردد که در یک فرصت کوتاه امکان‌پذیر نیست اما من تمام تلاش خود را به کار بردم که بتوانم نکات برجسته شخصیت این فرد بزرگ را در کار خود نشان دهم.

این هنرمند خاطر نشان کرد: دکتر نقشینه یکی از چهره‌های مهم و تاثیرگذار عرصه دامپزشکی کشور هستند که پس از مدت‌ها، به دلیل مسئولیتی که در خود دیدند و علاقه‌ای که به ایران داشتند، به وطن بازگشتند. به عنوان یک هنرمند، تلاش دکتر نقشینه، برای ارائه خدمات به وطنش برای من بسیار ارزشمند بود و سعی کردم در سردیسی که کار می‌کنم، این جنبه خاص را به تصویر بکشم بنابراین لبخندی را در سردیس دکتر لحاظ کردم.

اسفندیاری درباره برگزاری سمپوزیوم مفاخر به شکل آنلاین، گفت: به نظرم هر رویدادی دارای جنبه‌های منفی و مثبت است بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که صرفا یکی از این وجوه در چنین رویدادهایی دیده شود. به نظرم در این دوره حضور هنرمندان در آتلیه شخصی، باعث تمرکز بیشتر بر کار و صد البته افزایش سطح کیفی آثار شده اما بدیهی است که این امر، برخلاف شکل طبیعی سمپوزیوم است و در آن وجوهی چون، انتقال تجربیات و تعامل هنرمندان حذف می‌شود.

او ادامه داد: در روند برگزاری یک سمپوزیوم طبیعی، هنرمندان از یک نقطه به بعد، با یک باید و محدودیت زمانی برای اجرای کار رو به رو هستند اما در آتلیه شخصی، هنرمند کاملا با حس و حال شخصی به کار می‌پردازد بنابراین دو شکل برگزاری اساسا قابل قیاس نیستند.

این هنرمند تاکید کرد: به نظرم در این دوره هیات داوران سخت‌گیری بیشتری را لحاظ کردند و این کار از نظر من بسیار موثر بود و حتی جای تشکر دارد.

اسفندیاری بیان کرد: سمپوزیوم همواره یک رویداد جذاب است که فضایی را برای انتقال تجربیات هنرمندان به یکدیگر فراهم می‌کند و علاوه بر آن شور و نشاط خاصی را در هنرمندان و حتی مخاطبان ایجاد می‌کند اما متاسفانه در این دوره به دلیل شیوع بیماری کرونا، این امر ممکن نشد با این وجود من فکر می‌کنم این شکل از برگزاری بهتر از حذف چنین رویدادی است.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.