به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه آبادی، معاون هنری با حضور در راهپیمایی پر شکوه روز قدس با اشاره به ویژگی خاص روز قدس امسال گفت: امسال روز قدس نسبت خاصی با اتفاقاتی دارد که در جهان اسلام می افتد. به نظر می آید نهالی که سی سال پیش امام (ره) به عنوان روز قدس کاشتند، ثمرات و میوه هایش را می بینیم. ثمرات آن وحدت جامعه اسلامی و اتفاقاتی است که در سرزمین های اسلامی در حال رخ دادن است. میوه های واقعی نامگذاری روز قدس همین تحولاتی است که در جهان اسلام اتفاق می افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر چه امروز جهان اسلام در درون کشورها از بعضی مشکلات رنج می برد، اما وجود یک رهبری جامع الشرایط که توانسته اندیشه امام را در جهان حاکم کند، حلقه اتصال همه ملت هایی است که نوعی زجر کشیدگی و درد کشیدگی از مصیبت جهانی را یکباره لمس کرده اند.

معاون امور هنری خاطرنشان ساخت: امروز آمریکا به عنوان کشوری که به دنیال نظام نوینی در همه جهان و به ویژه در خاورمیانه است، مجموعه ای از ظلم ها و حرکات فرامنطقه ای را در کشورها ایجاد می کند تا ساختار منطقه را تغییر بدهد. این اتفاق با این انگیزه صورت می گیرد که نظم نوینی بر اساس منطق آمریکایی و سبک زندگی جدیدی با عنوان جدایی و نابودی دین در دنیای اسلام رخ بدهد. اما نتیجه عکس آن همین بوده که در کل منطقه مجموعه اتفاقاتی که افتاده عملا حرکت را کاملا متفاوت و مغایر آن اندیشه و فکر شکل داده است.

شاه آبادی با گرامیداشت اندیشه امام (ره) در نامگذاری روز قدس افزود: امام نقطه ویژه ای را که درد جامعه اسلامی است، به عنوان محل وفاق و توافق همه ملت ها بیان کرد، یعنی امام موضوعی را که ریشه همه مشکلات بود و می توانست در همه مسائل مرتبط به جامعه مسلمین برای همه احساس واقعی ایجاد کند، به عنوان معیار قرار داد و مردم را حول محور آن جمع کرد.

وی در ادامه بیان کرد: ایران برای اولین بار توانست روزی را به عنوان یک روز جهانی نامگذاری کند، یعنی موضوعی که مولفه و شاخصه جهانی دارد، طرح کند. این نشان دهنده این است که این اندیشه چقدر انتخاب درستی بوده و چقدر تاثیر داشته است.

شاه آبادی در خاتمه با اشاره به نقش جامعه هنری در پاسداشت این روز گفت: جامعه هنری ما هم باید تلاش کند تا این مفهوم والا را در قالب های هنری عرضه کند و از هر فرصتی برای این اقدام استفاده کند. سینما، تئاتر و موسیقی و همه هنر ما باید در خدمت تبیین و ترویج این اندیشه والا باشد. اقدامی هم که معاونت هنری در این دو سال اخیر در میدان فلسطین انجام می دهد در راستای ترویج و تبیین این اندیشه با استفاده از مولفه ها و شاخصه های هنری است.