به گزارش هنرآنلاین، افشین شاهرودی عکاس و مدرس عکاسی در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم اولی‌ها در باره تاثیرات برگزاری کلاس های آموزشی بر فیلم سازان فیلم اولی گفت: فعالیت های آموزشی از نیازهای فیلم سازان و عکاسان جوان است و باعث می شود بر تجربه و دانش‌شان افزوده شود.

مدیر مسئول نشریه عکاسی خلاق اضافه کرد: خیلی از جوانان در شهرهای دور افتاده و کوچک زندگی می کنند و امکان استفاده از دانش و تجربیات اساتید بزرگ را ندارند و حضور در جشنواره و همچنین در کلاس های آموزشی به آنها کمک می کند که این کمبود و خلا را جبران کنند.

این مدرس عکاسی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره عنوان کرد: باید برای برگزاری درست جشنواره با برنامه ریزی مناسب عمل کرد و این طراحی بر عهده مدیران و متولیان برگزاری جشنواره است که تلاش کنند برای جشنواره تعریف خاصی را مطرح کنند و این نگاه درست در برگزاری جشنواره می تواند باعث تداوم برگزاریش باشد.

شاهرودی در مورد اهمیت جوایز هر جشنواره متذکر شد: جایزه می تواند به خصوص برای جوان ها انگیزه ایجاد کند و چون فیلم سازان جوان همیشه با دغدغه جذب سرمایه برای تولید فیلم بعدی مواجه هستند جایزه حمایت از تولید بعدی بسیار اثر گذار است و می تواند دغدغه های تامین سرمایه برای تولید فیلم بعدیشان را از بین ببرد.

نخستین جشنواره فیلم اولی ها و جشن فارغ التحصیلی توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از 23 تا 26 شهریور ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.