به گزارش هنرآنلاین، رضا مهندسی اظهار کرد: فرهنگ مکتوب به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای میزان توسعه‌یافتگی و پیشرفت هر کشور مطرح است.

وی افزود: افزایش تولیدات فرهنگی در عرصه‌های مختلف یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور طی سال‌های گذشته بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به پیشینه درخشان شهرضا در عرصه‌های مختلف فرهنگی بیان کرد: شهرستان شهرضا در زمینه‌هایی از قبیل تاسیس کتابخانه ، چاپ و انتشار مطبوعات و آثار تألیفی، فعالیت تشکل‌های فرهنگی ،هنری و همچنین صنایع دستی جزو شهرهای مطرح کشور است.

وی با تشریح اهداف کلان فرهنگی شهرضا در سال جاری گفت: ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از مفاخر، نخبگان و هنرمندان شهرضایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی شهرضا در سال جاری به شمار می‌رود.

مهندسی با اشاره به لزوم تکمیل گنجینه آثار مؤلفان شهرضا گفت: در حال حاضر حدود 600 اثر به شکل تألیف و ترجمه از نویسندگان شهرضایی شناسایی شده است و از مجموعه اساتید و نخبگان حوزوی و دانشگاهی انتظار داریم که ما را در زمینه تکمیل این مجموعه یاری دهند.

وی با اشاره به اهمیت هم‌اندیشی و هم‌فکری با نخبگان در زمینه‌های فرهنگی افزود: یکی از سیاست‌های سازنده‌ای که در سال جاری به دنبال اجرایی کردن آن هستیم، برگزاری نشست‌های تخصصی، کاربردی با نخبگان شهرضایی مقیم سراسر کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به روند برگزاری نمایشگاه آثار مؤلفان شهرضایی تصریح کرد: یکی از مسایل مهمی که در این حوزه مطرح است همکاری مؤلفان و عموم مردم در راستای تهیه آثار جهت ارائه در نمایشگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های درخشان مطبوعاتی و رسانه‌ای در شهرضا اضافه کرد: در حالی که بیش از60 سال از فعالیت رسانه‌های مکتوب در سطح شهرستان شهرضا می‌گذرد، اما هنوز خانه مطبوعات شهرضا تشکیل نشده است.

مهندسی ادامه داد: طی شش دهه گذشته بیش از 10 هفته نامه و ماهنامه در شهرضا به صورت تخصصی مجوز انتشار گرفته‌اند و تعدادی از این رسانه‌ها به مرور زمان غیر فعال شده‌اند.

رئیس اداره ارشاد شهرضا با تشریح لزوم ارتقای سطح کمی و کیفی اخبار شهرستان تصریح کرد: تشکیل کمیته آسیب شناسی مطبوعات، استفاده از اساتید برجسته رسانه‌های کشور و ایجاد فضای رقابتی از مهم‌ترین راهکارهای دست‌یابی به اهداف کلان حوزه رسانه است.

وی در ادامه برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های جنوب استان اصفهان با محوریت شهرضا را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی اداره ارشاد شهرضا برشمرد و افزود: ایجاد تعامل سازنده رسانه‌ای و استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای جزو مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مهندسی اضافه کرد: در این زمینه تمامی رسانه‌هایی که طی سال‌های گذشته فعالیت داشته‌اند، نیز حضور دارند.

وی ترسیم چشم انداز در عرصه رسانه‌ها و مطبوعات را یکی از مهم‌ترین ملزومات دنیای امروز برشمرد و گفت: برگزاری نشست‌های خبری هفتگی مدیران و مسئولان ادارات مختلف با اصحاب رسانه در راستای ایجاد تعامل همگانی با رسانه‌ها یکی از برنامه‌هایی است که در آینده نزدیک در سطح شهرستان شهرضا اجرایی می‌شود.

رئیس اداره ارشاد شهرضا اضافه کرد: مجتمع فرهنگی شهید مدرس به عنوان یک پروژه استراتژیک فرهنگی در سطح شهرضا مطرح است و از مجموعه مدیران و مسئولان شهرستان انتظار داریم که با حمایت‌های سازنده خود زمینه افتتاح این طرح را در هفته دولت فراهم کنند.

انتهای پیام