سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی‌اکبر قربانی آهنگساز و عضو شورای فنی ارکستر سازهای ملی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، ارکستر سازهای ملی برنامه‌ای نداشت، اما به امید خدا پس از اخذ مجوزهای لازم، به‌صورت آنلاین و رایگان به همراه وحید تاج و رشید وطن‌دوست روی صحنه خواهیم رفت.

او ادامه داد: در این کنسرت بخشی از رپرتوار به‌صورت بی‌کلام خواهد بود و بخشی دیگر نیز به قطعات با کلام اختصاص دارد. کلام‌های ایرانی را وحید تاج اجرا می‌کند و چند قطعه آذربایجانی را نیز رشید وطن‌دوست اجرا خواهد کرد. این کنسرت احتمالاً اواخر دی و یا اوایل بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود و به‌محض اینکه تاریخ دقیق مشخص شد، حتماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: هنوز مشخص نیست این کنسرت از چه طریقی قرار است پیش روی مخاطبان قرار گیرد. البته اگر بازخورد کنسرت پیش ‌رو خوب باشد، به فکر تمدید کنسرت نیز خواهیم افتاد.

این آهنگساز همچنین در مورد انتشار مجموعه کتاب‌های جدید خود تصریح کرد: در مدتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در منزل بودم، دو کتاب تألیف کردم. یکی از این کتاب‌ها، مجموعه‌ای است از تعدادی از آثار خودم که برای آواز و پیانو نوشته شده و دو قطعه نیز از تصانیف گذشتگان بود که باز تنظیم کردم. این کتاب را حدود دو ماه گذشته با همکاری آقای مجید وطنیان انتشارات نای و نی منتشر کردیم.

قربانی همچنین گفت: کتاب دیگری آماده انتشار دارم که جلد دوم "ارکستراسیون به زبان ساده" است که یک مجموعه‌ چهار جلدی است. جلد دوم آماده شده و مراحل قبل از چاپ را می‌گذراند. این مجموعه نیز قرار است با همکاری آقای مجید سینکی انتشارات هم‌آوا به چاپ برسد. سال گذشته نیز کتاب "تئوری موسیقی" را منتشر کردم که امسال به چاپ سوم رسیده است.

 قربانی در پایان در مورد تدریس آنلاین مزایا و معایب آن نیز خاطرنشان کرد: آموزش آنلاین سختی‌های خودش را دارد. کلاس حضوری خیلی راحت‌تر است و کیفیت بهتری دارد، اما به‌هرحال به دلیل شرایط موجود ناچار هستیم از فرصت استفاده کنیم، اما حسن کلاس‌های آنلاین این است که به بچه‌های شهرستانی کمک شده است. معمولاً افرادی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، رفت و آمد برایشان مشکل است و به همین دلیل نمی‌توانند به تهران سفر کنند و در کلاس‌ها شرکت کنند. به همین دلیل برگزاری کلاس‌های آنلاین برای این افراد خیلی خوب است و من از این بابت راضی هستم.