به گزارش هنرآنلاین، کتاب "تئوری موسیقی برای کودکان" نوشته لینا نِگ با ترجمه ایلیا بهارلو از سوی انتشارات گیسا منتشر شد.

ایلیا بهارلو نوازنده و مدرس پیانو، در مورد هدفش از ترجمه این کتاب گفت: در طى بیست سال گذشته که به تدریس پیانو مشغول بوده‌ام، همیشه سعى کرده‌ام کتاب‌هایى را که کمبود آن‌ها در تدریس موسیقى در کنار ساز احساس مى‌شد از میان بهترین‌هاى دنیا پیدا، انتخاب و ترجمه کنم و در برنامه‌ى تدریس خود جاى دهم.

وی در مورد کتاب توضیح داد: وقتى کتاب "تئورى موسیقى براى کودکان" را دیدم، به نظرم بسیار جذاب و در عین حال آموزنده آمد. کتابى با نقاشى‌هاى رنگى، برچسب‌ها و بازى‌ها که کودکان آن را با لذت و خوشحالى دنبال خواهند کرد و مطالب آن را یاد خواهند گرفت. این کتاب در کنار ظاهر ساده، بر آموزش صحیح نت‌خوانى، ریتم‌خوانى و شناخت علامت‌هاى موسیقایى، که از اصول بنیادى موسیقى هستند، تأکید مى‌کند. همچنین براى والدین و معلمینى که به‌دنبال آموزش صحیح موسیقى هستند مفید خواهد بود.

ایلیا بهارلو متولد 1359 تهران، در محضر استادان محمد بهارلو، پرسیا بهارلو، لیدوش اصلانیان، فوزیه مجد و گاگیک بابایان به فراگیری موسیقی پرداخته است. او دارای مدرک نوازندگی پیانو از ترینیتی کالج لندن و کارشناسی ارشد موسیقی، نوازندگی پیانو از دانشگاه هنر تهران است. همچنین کتاب‌های "مبانی بنیادی موسیقی"، "تئوری موسیقی برای نوآموزان"، "دفتر یادداشت آهنگسازان جوان" و "دشیفرت را بهتر کن از دیگر ترجمه‌های اوست.