به گزارش‌هنرآنلاین، ابوالحسن حیدری اظهار کرد: از فروردین ماه سال جاری ساماندهی انجمن های هنرهای نمایشی استان به منظور تثبیت و ارتقای جایگاه هنر تئاتر استان در کشور و ارائه تولیدات شاخص تر در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه ابلاغی انجمن هنرهای نمایشی کشور، می بایست حداقل انجمن هنرهای نمایشی در سه شهرستان در هر استانی شعبه داشته باشند که در همین راستا مبتنی بر نیاز سنجی صورت گرفته، تصمیم گرفته شد تا در تمامی شهرستان های خراسان شمالی، مسئول انجمن هنرهای نمایشی معرفی شوند.

به گفته حیدری، در همین راستا در سه شهرستان فاروج، شیروان و مانه و سملقان روسای انجمن های هنرهای نمایشی آنان ابقاء شدند و در شهرستان اسفراین رئیس جدیدی برای انجمن هنرهای نمایشی آن انتخاب شد همچنین در سه شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم نیز روسای انجمن های هنرهای نمایشی آنان انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه گروه سازی و تشکیل گروه های تئاتری در استان را از دیگر برنامه های در دستور کار ساماندهی انجمن های هنرهای نمایشی در استان برشمرد و گفت: در همین خصوص از 34 گروه تئاتر فعال استان 9 گروه که برخوردار از کارگردان، حداقل سه بازیگر، نویسنده، طراح صحنه، لباس بودند به ثبت کشوری رسیدند و هم اکنون در تلاش هستیم تا باقی گروه های نمایشی فعال در استان نیز به ثبت رسمی برسند.

وی همچنین عنوان کرد: در گام بعدی تشکیل کمیته های تئاتری از جمله کمیته پیشکسوتان تئاتر، تئاتر جوانان، تئاتر سیار، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر خیابانی در دستور کار قرار گرفت که توسط این کمیته ها اجرای برنامه هایی از جمله اجرای عمومی تئاتر، حمایت از گروه های تئاتری و اعزام آنان به جشنواره های کشوری پیگیری خواهند شد.

این مسئول همچنین خاطر نشان کرد: با اجرای ساماندهی انجمن های هنرهای نمایشی در استان تشکیل شورای سیاستگزاری هنرهای نمایشی استان نیز صورت پذیرفت که در همین راستا، تمامی برنامه های تدوین شده برای هنرهای نمایشی استان می بایست در این شورا طرح، بررسی، مصوب و ابلاغ شوند.

وی افزود: هم اکنون تشکیل و ساماندهی شوراهای نظارت و صدور پروانه نمایشی در شهرستان ها همچنین تشکیل شورای بازخوانی متون و شورای برآورد تئاتر برای حمایت از تولیدات تئاتری برای اجرای عمومی در سطح شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.

علاوه بر این، وی از راه اندازی سایت بانک اطلاعات هنرمندان تئاتر در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: در این سایت تمامی اطلاعات فعالان تئاتری استان به صورت جامع گردآوری می شوند.

حیدری همچنین برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی برای هنرمندان تئاتر استان و تقویت کتابخانه های تخصصی توسط انجمن های هنرهای نمایشی شهرستان ها همچنین راه اندازی انجمن تعزیه در استان و احداث سالن تئاتر شهر بجنورد طی سال جاری را از دیگر برنامه های تدوین شده برای ساماندهی آنان برشمرد.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خاتمه یادآور شد: استفاده ازظرفیت سازمان های اجرایی فرهنگی در استان از جمله آموزش و پرورش، بنیاد شهید، شهرداری و حوزه هنری به منظور انعقاد تفاهم نامه های بین بخشی و جذب سفارش برای تولید تئاتر با موضوعات مورد نظر این سازمان های یاد شده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام